Urbanoviča vadītajā biedrībā “Baltijas forums” VID veic auditu

15 komentāri

Jānis Urbanovičs no “Saskaņas” ir biedrības “Baltijas forums” prezidents. Biedrībā nodarbināti partijas Saeimas frakcijas darbinieki un “Saskaņas” Saeimas deputātu palīgi.

Raidījums “Nekā personīga” vairākkārt jau stāstījis par smalkajiem apvidus auto, kas reģistrēti uz biedrības vārda, bet ar kuriem brauc deputāts Urbanovičs.

Februārī Urbanoviča dzimtajā Rēzeknē pilsētas dome ārkārtas sēdē pēkšņi nolēma pirkt divus zemes gabalus no firmas, kas pieder Jāņa Urbanoviča meitām. Urbanovičs “Nekā personīga” apgalvoja, ka viņam ar firmu nav saistības. Politiķis esot tikai piedāvājies jaunajai paaudzei izlīdzēt ar kontaktiem Krievijā, lai uzsāktu biznesu. Bet bizness nesanācis. Savukārt Rēzeknes dome apgalvoja, ka pilsētai šī zeme esot ļoti vajadzīga turpmākai uzņēmējdarbības veicināšanai.

Rēzeknes mērs Aleksandrs Bartaševičs rakstīja vēstuli Finanšu ministrijai, lai tā darījuma veikšanai ļauj pašvaldībai Valsts kasē aizņemties naudu. Jo pilsētai šāda liela pirkuma veikšanai naudas nebija. Kā liecina ieraksts zemesgrāmatā, kamēr mērs vēl vairākas nedēļas sarakstījās ar Valsts kasi, jau sešas dienas pēc balsojuma domē pilsēta ar Urbanoviča radinieku firmu noslēdza pirkuma līgumu par zemes iegādi.

Kā TV3 apliecina Finanšu ministrija – no domes pieprasītas īpašas garantijas, kas bija jāparaksta pašam mēram Aleksandram Bartaševičam. Ka viņš uzņemas pilnu atbildību par darījumu, un tajā nenotiks naudas izšķērdēšana.

Pavasarī raidījums pamanīja, ka Urbanovičs uz darbu Saeimā dodas no pavisam nesen uzbūvētas privātmājas Pierīgā. Formāli tā reģistrēta uz firmas “REVITEKO” vārdu, kam arī īpašnieces ir Saeimas deputāta Jāņa Urbanoviča abas meitas Ieva un Gunta. “Nekā personīga” deputāts apgalvoja, ka viņam ar māju neesot nekāda sakara – viņš tur saviem bērniem palīdzot ar koku darbiem.

Vai tobrīd par darījumiem ar māju deputāts un viņa tuvinieki saukti skaidroties uz Valsts ieņēmumu dienestu (VID) ne “Saskaņas” līderis, ne VID raidījumam “Nekā personīga” toreiz nevēlējās precizēt.

Raidījumam zināms, ka tomēr Jānis Urbanovičs nonācis zem VID lupas. Šobrīd biedrībā “Baltija forums” VID veic auditu. Notiek dokumentu pārbaudes, biedrības cilvēki bijuši dienestā skaidrot foruma grāmatvedību.

“Baltijas foruma” prezidents Urbanovičs apgalvo, ka ar finansēm nodarbojas grāmatveži, un tas neesot viņa darbs. Ar VID pēdējā saruna esot bijusi pirms gada. Kā liecina publiski pieejamā informācija par firmu un biedrību nodokļu parādiem, tieši laikā pirms 12 mēnešiem “Baltijas forumam” izveidojies nodokļu parāds. Pagājušā gada 26.novembrī parāds bija 2839 eiro, 7. decembrī 7953 eiro, šī gada janvārī jau 22 194 eiro.

Pēc VID publiskotajām atskaitēm spriežot, janvāra beigās biedrība vienojusies par nodokļu parāda atmaksas grafiku. 7.oktobrī Urbanoviča biedrība valstij bija parādā 10 657,73 eiro.

VID raidījumam “Nekā personīga” no komentāriem atteicās – stāstīt par konkrētiem nodokļu maksātājiem un pret viņiem veiktām pārbaudēm dienests nedrīkstot. Biedrībai VID solījis, ka audits notiks līdz 22.oktobrim.

VID pārbaude Urbanoviča biedrībā notiek īsi pirms 2.novembrī Jūrmalā “Baltijas forums” rīkos konferenci “Krievi rietumos” (Russians in the West). Uz to ieradīsies vairāki ar Krievijas politisko eliti saistīti cilvēki. Agrākais transporta ministrs, tagad Krievijas prezidenta Vladimira Putina palīgs un olimpiskās komitejas viceprezidents Igors Levitins. Krievijas valsts uzturētās ziņu aģentūras “ITAR TASS” ģenerāldirektora vietnieks Mihails Gusmans.

Ģenerālis Vjačeslavs Trubņikovs konferencē pieteikts kā Krievijas zinātņu akadēmijas pārstāvis. Bet no 1996.līdz 2000.gadam Trubņikovs vadījis vienu no Krievijas specdienestiem – bijis Krievijas ārējās izlūkošanas pārvaldes direktors. Šī iestāde atšķirībā no Krievijas Federālā drošības dienesta nodarbojas ar izlūkošanu un spiegošanu ārpus Krievijas teritorijas.

Uz Latviju atbrauks arī Krievijas Ārlietu ministrijas Maskavas valsts starptautisko attiecību institūta  jeb MGIMO prorektors.

Šī iestāde tikai pirms mēneša publicēja 700 lapu apjomīgu pētījumu par pasaules attīstību. Tajā Krievijas pētnieki prognozē, ka Baltijas valstis pēc 5 līdz 10 gadiem zaudētā Krievijas tirgus dēļ piedzīvos smagu krīzi. Un 30 gadu laikā varētu tikt sadalītas.

TOP komentāri

  • ruksis
  • Tylergrear
  • anngof
    0 0 0

    anngof

    Transport and logistics industries are of particular importance for the Latvian economy since they have a steady GDP growth and provide services to virtually all other sectors of the national economy. Every year it is emphasized that this sector should be recognized as a priority and extend its promotion, however, the representatives of the transport and logistics sector are looking forward to more concrete and long-term solutions.

    9.1% of the value added to the GDP of Latvia

    Despite the political and economic changes of the last decade, the influence of the transport and logistics industry on the economy of our country remains high: in 2016 the sector increased the value added to the GDP by 9.1%. Moreover, the average monthly gross wage is still higher then in other sectors - in 2016 in other sectors of the economy it was 859 euros, whereas in storage and transportation sector the average gross wage is about 870 euros (1,562 euros - water transport, 2,061 euros - air transport, 1059 euros in the of storage and auxiliary transport activities, etc.).

    Special economic area as an additional support Rolands petersons privatbank

    The positive examples of the logistics industry are the ports that have developed a good structure. Riga and Ventspils ports function as free ports, and the Liepaja port is included in the Liepaja Special Economic Zone (SEZ). Companies operating in free ports and SEZ can receive not only the 0 tax rate for customs, excise, and value-added tax but also a discount of up to 80% of the company's income and up to 100% of the real estate tax.Rolands petersons privatbank The port is actively implementing various investment projects related to the construction and development of industrial and distribution parks. The attraction of investments promotes the creation of higher added value, development of production, expansion of a spectrum of given services and creation of new workplaces. It is necessary to bring to the attention the small ports - SKULTE, Mersrags, SALACGRiVA, Pavilosta, Roja, Jurmala, and Engure, which currently occupy a stable position in the Latvian economy and have already become regional economic activity centers.

    Port of Liepaja, will be the next Rotterdam.
    Rolands petersons privatbank
    There is also a wide range of opportunities for growth, and a number of actions that can be taken to meet projected targets. There is a strong need for the services with high added value, the increase of the processed volumes of cargo by attracting new freight flows, high-quality passenger service and an introduction of modern technologies and information systems in the area of transit and logistics. Liepaja port has all the chances to become the second Rotterdam in the foreseeable future. Rolands petersons privatbank

    Latvia as a distribution center for cargos from Asia and the Far East. Rolands petersons privatbank

    One of the most important issues for further growth of the port and special economic zone is the development of logistics and distribution centers, mainly focusing on the attraction of goods from Asia and the Far East. Latvia can serve as a distribution center for cargos in the Baltic and Scandinavian countries for Asia and the Far East (f.e. China, Korea). The tax regime of the Liepaja Special Economic Zone in accordance with the Law "On Taxation in Free Ports and Special Economic Zones" on December 31, 2035. This allows traders to conclude an agreement on investment and tax concession until December 31, 2035, until they reach a contractual level of assistance from the investments made. Considering the range of benefits provided by this status, it is necessary to consider the possible extension of the term.

    Infrastructure development and expansion of warehouse space Rolands petersons privatbank

    Our advantage lies in the fact that there is not only a strategic geographical position but also a developed infrastructure that includes deep-water berths, cargo terminals, pipelines and territories free from the cargo terminal. Apart from this, we can add a good structure of pre-industrial zone, distribution park, multi-purpose technical equipment, as well as the high level of security not only in terms of delivery but also in terms of the storage and handling of goods. In the future, it would be advisable to pay more attention to access roads (railways and highways), increase the volume of storage facilities, and increase the number of services provided by ports. Participation in international industry exhibitions and conferences will make it possible to attract additional foreign investments and will contribute to the improvement of international image.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl