Rīgas domē uz RTAB bāzes veidos mēram padotu aģentūru investoru piesaistei

2 komentāri
Rīgas domē uz RTAB bāzes veidos mēram padotu aģentūru investoru piesaistei
KASPARS KRAFTS, F64

Rīgas domē uz  Rīgas tūrisma attīstības biroja (RTAB) bāzes veidos mēram padotu aģentūru investoru piesaistei, vēsta raidījums “Nekā personīga”.

Šā gada 2008. gadā Latvijas Institūts bija pasūtījis sabiedriskās diplomātijas un zīmolstratēģijas speciālista Saimona Anholta pētījumu par Latvijas atpazīstamību un reputāciju. Secinājums – reputācija ir ļoti zema. Un ārvalstu eksperta ieteikums – labāk reklamēt Rīgu. Galvaspilsētas tēlu ārzemniekiem iespējams pārdot vienkāršāk, rezultātus no šādām kampaņām var iegūt ātrāk.

Bet kā atklāj bijušais ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro (KPV LV), kura laikā sākta tēla gatavošanas koncepcijas izstrāde, galvaspilsētai tajā vieta nemaz nav atradusies. Tobrīd “Live Riga” birojā bija paviesojies Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB). Un patlaban jaunajai Rīgas vadībai ir savs plāns.

Bijušais ekonomikas ministrs, Saeimas deputāts Ralfs Nemiro (KPV LV)

“Bija tāda ideja, ka vajadzētu Rīgu pievienot klāt, bet tajā laikā, kad es biju ekonomikas ministrs, mums nevedās īpaši laba sadarbība ar Rīgas pašvaldību. Tā bija tāda tradicionāla situācija, kad Rīga nesadarbojas ar valsti. Bet mēs nonācām pie tā, ka faktiski šis Rīgas tēls arī būtu ietverams, kādā veidā tās bija diskusijas tajā laikā, bet faktiski mēs tomēr vairāk koncentrējāmies uz valsts tēlu, kur Rīga būtu kā sastāvdaļa, nevis kā galvenā.”

Viņš precizēja, ka nesadarbošanās no Rīgas puses nozīmē to, ka tas Rīgas aspekts tika nolikts vairāk tā kā malā.

Kamēr valsts gatavo tēla plānu, kura pamatdoma ir sadrumstalotību novērst, Rīgai ir savs plāns. Jaunais Rīgas mērs sola, ka agrāk “Live Riga” brendu attīstījušo Tūrisma attīstības biroju reorganizēs. Veidos jaunu aģentūru, konkursā meklēs vadītāju. Un aģentūras darbu tiešā pārraudzībā kontrolēšot pats pilsētas galva.

Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (“Attīstībai/PAR”)

“Visas partijas, mēs tai skaitā, priekšvēlēšanās solījām, ka Rīgai būs sava investīciju un tūristu piesaistes aģentūra. Mēs neveidosim no jauna, ticamāk uz šīs esošās bāzes, stiprinot tieši to kapacitāti, kas saistās ar investīciju piesaisti. Tāpat visas partijas un arī es uzstāju uz to, ka tam jābūt tiešā mēra pakļautībā, un tieši mēram jābūt tam cilvēkam, kurš iet pie investoriem un attiecīgi cīnās par to, lai investīcijas nonāktu Rīgā, nevis Prāgā vai Viļņā.”

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) noliedz, ka stratēģijas izstrādātājam DDB būs kādas īpašas priekšrocības lielajā iepirkumā. Aģentūra konkursa nolikumu sola saskaņot ar Reklāmas asociāciju, lai izvairītos no aizdomām, ka konkurss ir sarunāts. Bet nenoliedzami Andris Rubīns esot viens no galvenajiem valstu un pilsētu zīmolu veidošanas speciālistiem Latvijā, kurš par to mācījies Londonā. LIAA direktors sola, ka centīsies konkursu izsludināt un iepirkumu noslēgt līdz gada beigām.