Komentāri

Pēdējos gados vērienīgākajā transporta iepirkumā Valsts policijas autoparku papildināja vairāk nekā 750 automašīnas. Ar 17 aizturētajiem īpaši pielāgotiem furgoniem rudenī sāka braukāt Speciālo uzdevumu bataljons.

Tomēr piegādātājs policiju bija piemānījis. “Citroen Jumpy” no rūpnīcas bija izripojuši nevis ar jaunās paaudzes motoru ”Euro 6”, kā to prasīja konkursa nolikums, bet gan ar zemākas klases ”Euro 5” dzinēju. Tas nav videi tik draudzīgs un ir lētāks. Šāda prasība nebija policijas kaprīze, to paredz Eiropas Komisijas regula par vides saudzēšanu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Auto dīleriem tas nebija viegls uzdevums, tāpēc daudzi potenciālie piegādātāji nemaz konkursā nepiedalījās. To, ka atvestās mašīnas neatbilst ne konkursam, ne vēlāk slēgtajam līgumam, policija attapās jau pēc tam, kad speciāli aprīkotie auto bija pieņemti un sākts tos izmantot.

Speciālo uzdevumu bataljonam auto piegādāja pilnsabiedrība ”A26”. To pamatā dibinājuši ar auto biznesā pieredzējušo Māri Īli saistīti uzņēmumi. Gan Īle, gan pilnsabiedrības izpilddirektors rudenī Nekā personīga taisnojās, ka neko nezinot par piegādāto “Citroen” neatbilstību līgumam.

Policija deva komersantam trīs mēnešus laika, lai mašīnas apmainītu. Taču bija skaidrs, ka tas būs finansiāli ārkārtīgi neizdevīgi, un uzņēmējs ķērās pie eksperimenta, kur meistarībā pārspēja pats sevi. Uzņēmējs Māris Īle kādai ar šo iepirkumu pilnībā nesaistītai firmai deva uzdevumu veikt izmaiņas policijas automašīnām, lai to izmešu daudzums tuvotos ”Euro 6” standartam.

Lai policija tam noticētu, eksperimentā iesaistīja arī zinātniekus. Sabiedrībai komersants skaidroja, ka uzlabotie policijas spēkrati tagad atbilstot ”Euro 6” emisijas klasei, spēkrati esot ekonomiski izdevīgāki, policija vēl uz to ietaupīšot. 

CSDD atteica reģistrēt policijas automašīnas par ”Euro 6”. Latvijas Lauksaimniecības universitātes zinātnieki ir nepatīkami pārsteigti, kā viņu veiktos testu rezultātus izmantojusi pilnsabiedrība ”A26”. Institūtā vērsās pavisam cita firma SIA ”Rolis”, lai par 2 tūkstošiem eiro pasūtītu it kā “Citroen Jumpy” un cita tipa automašīnas “Citroen Jumper” izmešu  daudzumu mērījumus. 

Kompānijas ”Rolis” īpašnieks Uldis Rolis ar lepnumu stāsta, kā pēc autodīlera Māra Īles pasūtījuma pārprogrammējuši motora vadības bloku policijai iznomātajām mašīnām. Un tas nodrošinājis dzinēja izmešu daudzumu, ko paredz ”Euro 6” emisijas standarts. Viņu tālāk neinteresē, vai policija pārveidotās mašīnas uzskata par atbilstošām konkursa prasībām vai ne.

”Nekā personīga” rīcībā ir informācija, ka policijai iznomātajām mašīnām veiktās pārbūves netika saskaņotas ar Francijas ražotāja pārstāvi Latvijā. Tāpēc tām, visticamāk, anulēs ražotāja garantiju. To, iespējams, saprata arī policija.

Tā nolēma mēnešiem garajā, neauglīgajā strīdā pielikt punktu un līgumu ar pilnsabiedrību ”A26” lauzt.

Policija šīs mašīnas no uzņēmēja nomāja. Bija plānots, ka par tām 5 gados komersants iegūs 800 000 eiro. Tagad tas ies secen, plus vēl pilnsabiedrībai jāsamaksā 63 tūkstošus eiro līgumsods. Papildus jādomā, kur tagad likt policijas vajadzībām speciāli aprīkotās “Citroen” mašīnas.

Auto piegādātājs nebija gatavs sniegt interviju, bet rakstveida atbildēs policijas rīcību dēvēja par nepamatotu un solīja savu taisnību panākt tiesā.

Policija ir gatava tiesāties, un šim mērķim noalgojusi advokātu biroju ”Rode un partneri”.

Policijas darbinieki rīcību, pieņemot neatbilstošas automašīnas, vēl vērtē Iekšējās drošības birojs. Bet uzņēmēju krāpšanos Valsts policija lūgusi izmeklēt Ģenerālprokuratūrai.

Uzņēmējam Mārim Īlem pirms 4 gadiem atņēma “Volkswagen” autorizētā dīlera licenci. Viņa uzņēmums bija mašīnas nopircis Vācijā, pēc tam caur Latviju ar uzcenojumu atkal pārdevis Vācijā. “Citroen” importētājs  SIA ”VEHO”  Īles uzņēmumam ”Mile Auto” darbības atbilstību dīlera statusam izvērtēs pēc viņa strīda atrisināšanas ar Valsts policiju.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl