Motoklubs, kur trenējies Ulda Auguļa dēls, saņem reklāmas līgumus no “LDz” meitas kompānijām

25 komentāri

Jaunais ministrs no JKP, Tālis Linkaits pirmajās darba nedēļās pieprasījis atskaites no padotajām iestādēm un uzņēmumiem. Kā tie ZZS ministra Ulda Auguļa laikā tērējuši valsts budžeta un pašu pelnīto naudu. Linkaits Nekā personīga apliecina, ka pat viņam nācies saņemt vairākus atteikumus, jo Latvijas dzelzceļa struktūrā strādājošie uzņēmumi aizbildinājušies, ka šādu informāciju ministram dot nevar. 

“Latvijas dzelzceļam” (LDz) pēdējie gadi bijuši smagi. Kravu apjoms un peļņa krīt. Bet aizvadītajā gadā “Latvijas dzelzceļš” un tā meitas kompānijas sevis reklamēšanai un dažādos sponsorēšanas līgumos iztērēja aptuveni 2,5miljonus eiro. Linkaits sola vērtēt tēriņu pamatotību. Bet jau šobrīd iezīmējusies tendence, ka liela daļa reklāmām paredzētās naudas nonākusi Ventspils sporta klubiem un komandām kā arī motosportistiem Dobelē.

Linkaita priekšgājējs Augulis partejiskām saitēm saistīts ne tikai ar Ventspili. Agrākajam satiksmes ministram vietējā Bērzes pagastā pieder zemnieku saimniecība. Augulis politiķa karjeru sāka pirms 19 gadiem, kļūstot par Dobeles rajona Bērzes pagasta priekšsēdētāju. Pēc pieciem gadiem nonāca Saeimā. Tad kļuva par ministru. Sākumā labklājības, tad satiksmes, atkal labklājības un Māra Kučisnka (ZZS) valdībā gandrīz trīs gadus satiksmes ministru.

Internetā atrodami video rāda, ka 2015. gadā, kad Augulis strādā valdībā, viņš apmeklē savu dzimto novadu un jūt līdzi motosportam. Vietējā moto klubā ”MX-4 Dobele” trenējas ministra atvase. Augulis seniors uzvilcis kreklu ar motokluba emblēmu un priecājas par jauniešu azartisko braukšanu.

Motokluba ”MX-4 Dobele” sacensību fotogrāfijās un video redzams, ka trasē izvietoti reklāmas laukumi ar “LDz Cargo” simboliku. Kluba mājas lapā internetā ir baneris, kas reklamē uzņēmumu ”LDZ ritošā sastāva serviss”.

Ar motosportu Dobelē darbojas divas biedrības. ”MX4 Dobele”, ko vada Māris Sniķeris. Viņš jau gadiem uztur un attīsta vietējo mototrasi. Reizi gadā te tiek rīkots Latvijas čempionāta posms. Otru biedrību ”Tautas sporta bāze” vada viņa dēls motobraucējs Kristaps Sniķeris.

Kāpēc tieši šie uzņēmumi kravu pārvadājumus un loģistikas pakalpojumus izvēlējušies reklamēt Dobelē, Sniķeris nezinot. Esot pirms kāda laika uzrakstījis pieteikumu dzelzceļam un saņēmis apstiprinājumu. Un tā veiksmīga sadarbība notiekot jau pēdējos gadus. Biedrības gada pārskatos redzams, ka 2014.gadā 4000 eiro tai ziedojis Māris Augulis – ministra Ulda Auguļa tēvs. Gadu vēlāk 5000 maksātnespējas nozares darbonis Māris Sprūds. Sniķeris skaidro, ka Sprūdam uzrakstījis e-pastu un viņš naudu vienkārši noziedojis. Ar Sprūdu dzīvē nekad neesot saticies.

Nekā Personīga zināms, ka Māra Sniķera un viņa dēla vadītās biedrības divos gados no “Latvijas dzelzceļa” meitas kompānijām saņēmušas nedaudz virs 200 000 eiro. Pēdējais līgums noslēgts tieši dienu pirms Krišjāņa Kariņa (JV) jaunās valdības apstiprināšanas. Pēdējā dienā, kad satiksmes ministra pienākumus pildīja Uldis Augulis. Sniķeris to sauc par sakritību. Uldis Augulis palīdzību naudas sagādāšanai paziņām Dobelē noliedz.

Kādas ir bijušas līgumu summas, kādi kritēriji, lai izvēlētos, ka uzņēmumi jāreklamē tieši Dobelē – uz šiem jautājumiem “Latvijas dzelzceļš” Nekā personīga neatbildēja. Visa šī informācija esot komercnoslēpums. Par to abpusēji vienojušies uzņēmumi un abas biedrības. Atbalsts sportam esot dzelzceļa prioritāte un sadarbība ar dobelniekiem notiek pēdējos piecus gadus.

”Starp LDz meitas sabiedrībām un jūsu minētajām biedrībām noslēgtajos līgumos minēts, ka abas puses apņemas aizsargāt un neizplatīt un bez iepriekšējas savstarpējās rakstiskas saskaņošanas neizpaust trešajām personām līguma saturu vai citu ar tā izpildi saistītu dokumentu saturu. Tāpat puses ar parakstu apliecinājušas, ka tās apņemas nodrošināt ierobežotas pieejamības informācijas neizpaušanu no savu amatpersonu, darbinieku un pilnvarnieku puses,” teikts “Latvijas dzelzceļa” atbildē.

Sportam un arī motosacensībām naudas sadale un piesaiste no privātfirmām un valsts uzņēmumiem ir bez skaidrības un pārraudzības. Tie, kuriem ir māka naudu dabūt vai arī pareizie ”kontakti” un pazīšanās, pie naudas tiek. Talantīgie bet mazāk aktīvie paliek bez naudas un iespējām izsisties. Tā uzskata Latvijas motosporta federācijas prezidents Mārtiņš Lazdovskis. Viņa vadītās federācijas gada budžets ir ap 100 000 eiro. Tā ir tikai puse no tās naudas, ko saņem Ulda Auguļa paziņas Dobelē. Turklāt federācija vairākkārt lūgusi naudu Latvijas dzelzceļam, bet saņēmusi atteikumu.

Neoficiāli avoti TV3 apliecina, ka, iespējams, tuvākajā laikā atlūgumu varētu uzrakstīt līdzšinējais valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš. Viņš amatu ieņēmis no 2013. gada. Pirms mēneša jaunais ministrs nolēma, ka Ozoliņu atsauks no Venstpils brīvostas valdes. Kā liecina Ozoliņa amatpersonas deklarācija, Ventspilī viņš saņēma krietni lielāku algu kā par valsts sekretāra amatu ministrijā. Pats Ozoliņš Nekā Personīga teica, ka šo situāciju nekomentēs. Tuvākajā laikā darbu viņš pamest vēl negrasās, bet situācijas varot izvērsties dažādi.