2 komentāri

No 9. jūnija sāksies Saeimas priekšvēlēšanu aģitācijas laiks, un partijas jau tagad meklē jaunas idejas, ar kurām sacensties cīņā par nokļūšanu pie varas. “Nekā Personīga” kļuvis zināms, ka gan Saskaņa, gan ZZS ietilpstošā Zaļā partija izmanto vienu un to pašu konsultantu.

Iespējams, tikai sakritības pēc, vēlēšanu gadā šis konsultants ticis arī pie vērtīga pašvaldības pasūtījuma.

Rīgas Centrāltirgus strādā ar peļņu. Pēdējos gados uzņēmums tērē iespaidīgas summas reklāmai un mārketingam. Lielākās naudas iekrīt tieši vēlēšanu gados, kas rada aizdomas, ka administratīvie resursi patiesībā tērēti domes vadības popularizēšanai.

  • 2014. gads – 167 500 eiro
  • 2015. gads – 175 874 eiro
  • 2016. gads – 159 000 eiro
  • 2017. gads – 192 000 eiro

Arī šis gads nav izņēmums. Rīgas Centrāltirgus vadība pirks raidījumu televīzijā, rīkos informēšanas un kultūras pasākumus. “Nekā Personīga” uzmanību pievērsa vēl kāds janvārī noslēgts līgums par mārketinga un komunikāciju pakalpojumiem. Firma ”Cocoon” Rīgas Centrāltirgu konsultēs par tūristu piesaisti un rakstīs mārketinga stratēģiju, stundā saņemot 200 eiro.

Artis Druvinieks
AS ”Rīgas Centrāltirgus” valdes priekšsēdētājs

NP: Kāpēc jums bija nepieciešama sadarbība ar SIA ”Cocoon”?

Ņemot vērā, ka mums ir diezgan lieli un ambiciozi plāni nākotnē. Un tam visam jābūt ļoti nopietnam redzējumam un segumam.

NP: Ko nozīmē nopietns redzējums un segums?

Tai būtu jābūt garākai sarunai. Mums ir 5 gadu vīzija, kā mēs taisāmies attīstīt Centrāltirgu, un mums ir nepieciešamas profesionālas konsultācijas šajā jautājumā.

NP: Un tas profesionālis bija Jurģis Liepnieks?

Nemāku teikt par Liepnieku, bet jūsu nosauktā firma ir pilnīgi noteikti.

Mazpazīstamās firmas ”Cocoon” īpašniece un valdes locekle ir Ilze Elizabete Liepniece. Viņas dzīvesbiedrs ir Jurģis Liepnieks. Viņš ar Rīgas Centrāltirgu noslēgtajā līgumā norādīts kā konsultāciju sniegšanā atbildīgā persona no ”Cocoon” puses. Vienošanās ir uz gadu, kopējā summa – 39 999 eiro.

Kāpēc tieši vēlēšanu gadā Rīgas Centrāltirgum vajadzīgas Liepnieka konsultācijas, nesen amatā ieceltais valdes priekšsēdētājs skaidro ar bailēm kļūdīties. Izsludināts konkurss, pieteikušies divi pretendenti, ”Cocoon” izvēlēts kā labākais.

Artis Druvinieks
AS ”Rīgas Centrāltirgus” valdes priekšsēdētājs

NP: Un kāpēc tieši šogad nolēmāt šādu konkursu organizēt?

Labs jautājums, tāpēc, ka es pats šogad esmu šeit.

Es pagājušajā gadā to nevarēju izdarīt, es nezinu, kāpēc mani priekšgājēji to nav darījuši iepriekš.

NP: Jūs neapmierināja tas, kādu mantojumu viņi jums iepriekš bija atstājuši?

Tā nav taisnība. Mantojums ir tāds, kāds tas ir.

Vienkārši mans skatījums ir plašāks, tālejošāks, un, es uzskatu, ka mums jāskatās plašākā mērogā, nekā tur vienkārši pārdot kartupeļus vai paskatīties vēl kaut ko.

Pašvaldības uzņēmumam ir savs mārketinga un komunikācijas daļas vadītājs. No oktobra šajā amatā strādā bijušais žurnālists Aleksandrs Šuņins. Pagājušajā vasarā viņš aktīvi iesaistījās Saskaņas priekšvēlēšanu kampaņā, palīdzēja iedzīvotājiem formulēt jautājumus Ušakovam.

Šuņins jaunajā darbā ”Rīgas Centrāltirgū” esot aizņemts ar ikdienas darbiem un mārketinga stratēģiju pašam nebūšot pa spēkam uzrakstīt.

Aleksandrs Šuņins
AS ”Rīgas Centrāltirgus” mārketinga un komunikācijas daļas vadītājs

Viena koncepcija, viena stratēģija, tieši tā. Gribu pasvītrot, tas ir pavisam cits līmenis, nekā ikdienas darbs.

NP: Un Jūs to nebūtu varējis pats uztaisīt?

Valde nolēma uztaisīt tādu konkursu un piesaistīt ārpakalpojumu. Es nevaru atbildēt par to, kas bija valdes locekļiem galvā.

Līgumā ar ”Cocoon” paredzēts, ka katra mēneša beigās firmai jāatskaitās, kādas konsultācijas tā sniegusi. Centrāltirgus vadītājs atrunājas, ka mēs rezultātus prasot pāragri.

Liepnieka pakalpojumi ir iecienīti. Līgumu ar ”Cocoon” pērn oktobrī slēgusi arī Rīgas Brīvostas pārvalde. Jurģis Liepnieks vadījis mediju treniņu pārvaldes piecām vadošo darbinieku grupām. Līgums ar Liepnieka dzīvesbiedres firmu slēgts par 4975 eiro bez PVN.

Par polittehnologa Jurģa Liepnieka piesaisti Saskaņas priekšvēlēšanu kampaņai pirms iepriekšējām – 12. Saeimas – vēlēšanām savā ”Twitter” kontā paziņoja Rīgas mērs Nils Ušakovs, ievietojot abu kopīgo bildi.

Vai Liepnieka pakalpojumus Saskaņa izmantos arī šī gada Saeimas vēlēšanu kampaņā, mērs nesteidzas ziņot.

Rīgas mēra Nila Ušakova aktīvajai komunikācijai sociālajos tīklos šonedēļ pievienojās arī citas partijas – Latvijas Zaļās partijas – līderis Edgars Tavars. Arī viņu konsultējot Jurģis Liepnieks. Video, kurā Tavars intervē bērnu kopšanas atvaļinājumā esošo veselības ministri,  “YouTube” ievietots no “puaro.lv” konta. “Puaro.lv” ir Jurģa Liepnieka uzņēmuma ”Freedomlab” izveidots interneta portāls.

Edgars Tavars
LZP valdes priekšsēdētājs, Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs

NP: Kā pie “puaro.lv” varēja nonākt šis video, ja vien Puaro nebija pats izgatavotājs?

Nē, “puaro” nebija pats izgatavotājs. Izgatavotāji bijām mēs paši. Es sazinājos ar Liepnieku, viņš esot paņēmis no mūsu “YouTube” konta.

Es šā video filmēšanas laikā konsultējos ar Liepnieka kungu.

NP: Kā tas izpaudās?

Mēs ar vairākiem sabiedrisko attiecību speciālistiem strādājam dažādos jautājumos, sarunu līmenis, viņi dod padomus gan par programmas rakstīšanu, gan citos. Nav oficiāla sadarbība, ne pilna, ne nepilna slodze. Nekādu līgumu nav, tīri draudzības vārdā.

NP: Tad Liepnieks jūs konsultēja, ļaujiet man saprast, pilnīgi bez maksas?

Pilnīgi precīzi!

Zaļās partijas līderis apgalvo, ka par videomateriālu samaksāts no Zaļās partijas līdzekļiem. Nekādu līgumu ar Liepnieku nav ne partijai, ne ZZS vadītajām ministrijām vai to kapitālsabiedrībām.

Edgars Tavars
LZP valdes priekšsēdētājs, Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs

NP: Vai jūs nemulsina, ka jums ar Saskaņu ir viens konsultants?

Es par to esmu runājis. Jau bloga tapšanas laikā. Jurģa kungs, Liepnieka kungs, ir atbildējis, ka jau ilgstoši nestrādā ar Saskaņu, arī ar tēvzemiešiem vairs nestrādā, tā kā es neredzu nekādas pretrunas. Ja viņš grib noslēgt līgumu, lūdzu, bet tad tā sadarbība paliks tāda pavisam vēsa.

NP: Un tas noslēgtais līgums ar Centrāltirgu?

Par to man nav ne jausmas. Par to es uzzināju no jums.

Augusts Brigmanis
Saeimas ZSS frakcijas vadītājs, Latvijas Zemnieku savienības valdes priekšsēdētājs

Jā, to es redzēju [Ušakova un Tavara video]. Bet līdz galam nenoskatījos.

NP: Jūs zināt, kas to reklāmu ir apmaksājis?

Nezinu. Man nav priekšstata.

NP: Tas bija publicēts “puaro” kontā “YouTube”. “puaro”, kas pieder Liepniekam. Tas jums neraisa jautājumus?

Kas tur slikts? Nē, man neraisa.

NP: Zinot, ka “puaro” jau agrāk ir izpelnījies KNAB uzmanību?

Šo materiālu vajag iedot KNAB, lai viņi pēta. Un skatās. Ko es jums citu varu atbildēt.

NP: Viņš sola, ka tā reklāma tagad būšot katru mēnesi!

Tad, lai Zaļā partija arī atbild. Katra manta ir dalīta, ja? Mēs neesam laulībā kā sieva ar vīru – Zaļā partija ar Zemnieku savienību.

NP: Paralēli Jurģis Liepnieks apkalpo Saskaņu, tas jūs neuztrauc?

Es varu vēlreiz teikt, ka Liepnieku pāris gadus redzējis. Man ar viņu nav nekāda sakara.

NP: Visa Kučinska valdības slavināšana, nebūs taču tā, ka nebūsiet pamanījis?

Šodien man tik pateica. Es esmu priecīgs, ka par mums labus vārdus saka.

Liepnieks ZZS iepriekš kritizēja par nespēju vadīt valsti un Kučinski dēvēja par pelēkāko premjerministru. Bet pēdējos mēnešos uzskati kardināli mainījušies, Kučinska valdība nosaukta par efektīvāko pēdējo 20 gadu laikā, un nākamais Saeimas vēlēšanu rezultāts, Liepniekaprāt, esot jau  noskaidrots. Neseno veiksmi pasūtījumu iegūšanā Saskaņas pārraudzītajos iepirkumos Liepnieks komentēt atteicās, jo neinteresējot.

KNAB pirms 11. Saeimas vēlēšanām Liepnieka firmu sodīja par slēptu priekšvēlēšanu aģitāciju. Klipu demonstrēt televīzijā vairs neļāva, bet ”Freedomlab” kā trešo personu sodīja ar 20 000 eiro lielu naudas sodu. Kā “Nekā Personīga” pastāstīja KNAB Politisko organizāciju finansēšanas kontroles nodaļas vadītāja Amīlija Jaunskunga, “puaro.lv” reklāmas saikni ar kādu politisko partiju vai deputāta kandidātu neizdevās pierādīt. Liepnieka firma 20 000 eiro valsts budžetā joprojām nav samaksājusi.

TOP komentāri

  • s
    0 0 0

    s

    Ko tik nedaris, lai pašreizējā elite saglabātu sev vietas, kas esot "smagas, neizdevīgas, slikti apmaksātas,kur neviens labprāt neiet".Maksās jebkuram, lai tik rezultāts.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl