9 komentāri

Jelgavas sabiedriskās satiksmes autobusu mazgāšana ir ienesīgs bizness. Pašvaldības uzņēmums katru gadu par šo pakalpojumu maksā ap 300 000 eiro.

Līdz šim Jelgavas autobusus mazgāja firma, kas piederēja bijušajam Jelgavas domes deputātam Dainim Liepiņam un bijušajai autobusu parka komercdirektorei. Pērn notika konkurss, kur savulaik ar pašvaldību saistītie cilvēki vairs nevinnēja. Tomēr jaunā autobusu mazgātāja izvēle rada aizdomas, ka šis konkurss nav noticis tīri. Uzņēmums dibināts neilgi pirms iepirkuma, konkursa brīdī tam nebija savas automazgātuves, taču jau pirmajā darbības gadā tas guvis fantastisku peļņu.

Jelgavā pilsētniekus pārvadā pašvaldībai piederošs uzņēmums “Jelgavas autobusu parks”. Tas izmanto pašu pilsētā saražotos dzelteni baltos “Amoplant” autobusus. Lai braucieni būtu pasažieriem patīkami, autobusi jātīra un jāmazgā katru dienu.

Pirms gandrīz desmit gadiem autobusu parkam sākās grūtības ar autobusu tīrīšanu. Valsts vides dienests (VVD) aizliedza transporta mazgāšanu parka teritorijā, jo tur nebija notekūdeņu attīrīšanas sistēmas.

Uzņēmuma vadība atrada risinājumu. Netīros autobusus veda uz sešus kilometrus attālo firmas “Intransserviss” mazgātavu. “Intransserviss” īpašnieki bija tā brīža Jelgavas domes deputāts Dainis Liepiņš un Jelgavas autobusu parka komercdirektore Viktorija Ļubļinska. Darījums pašvaldības uzņēmumam nebija izdevīgs. Autobusu parkam bija jāapmaksā degviela un šoferis autobusu pārdzīšanai uz attālo sakopšanas vietu. Ap 50 autobusu tīrīšana izmaksāja 300 000 gadā. Līgums beidzās 2017. gada martā.

Andris Rāviņš
Jelgavas domes priekšsēdētājs (ZZS)

Nekā personīga: Vai autobusu parkam ekonomiski izdevīgi nebija, ka paši mazgā tos autobusus?

Rāviņš: Noteikti būtu, ja būtu bijuši līdzekļi, ko ieguldīt šīs mazgātavas sakārtošanai. Bet to līdzekļu nebija, un arī šobrīd nav.

2016.gada beigās “Jelgavas autobusu parks” izsludināja konkursu nākamajiem četrarpus gadiem. Pieteicās divi pretendenti. “Nekā Personīga” izpētītais rada aizdomas, ka autobusu mazgātājs bija izvēlēts jau pirms konkursa.

Pilsētā sakrātos putekļus tagad no autobusiem noskalo Jelgavas autobusu parka teritorijā. Mazgātavu apsaimnieko firma “JBR Group”, kas pagājušajā uzvarēja 1,2 miljonu iepirkumā.

Līgums par autobusu sakopšanu nav vienīgās autobusu parka un mazgāšanas firmas saistības. “Jelgavas autobusu parks” kompānijai “JBR Group” iznomāja pašu neizmantoto autobusu mazgāšanas angāru. Parka vadība stāsta, ka firmas īpašnieks bija acīgs un 2016. gada nogalē internetā  pamanījis sludinājumu, ka “Jelgavas autobusu parks” iznomā 600 kvadrātmetru plašo būvi.

Gints Burks
SIA “Jelgavas autobusu parks” valdes loceklis

Tā ēka bija diezgan briesmīgā stāvoklī, principā tur bija ārsienas. Savā laikā mēs bijām sakārtojuši tikai jumtu un viss. Kad mēs vienojāmies, tad pat nebija doma, ka tur varētu nonākt līdz auto mazgātavai.

Nomas līgums noslēgts uz 12 gadiem. Par telpām firma mēnesī maksā 340 eiro, jeb 50 centus par kvadrātmetru. Tā nomniekam ir ļoti izdevīga cena. Nekustamā īpašuma eksperti norāda, ka par 50 centiem pilsētā var tikt vienīgi pie asfaltēta laukuma nomas. Līdzīgas būves īre maksātu trīs reizes dārgāk.

Šis darījums izrādījās izšķirošs, lai uzņēmumam iepirkumā nebūtu konkurentu. Iepirkumu komisija vērtēja ne vien pretendenta piedāvāto cenu, bet arī izdevumus autobusu nogādāšanai apkopšanas vietā.  Tā kā firma piedāvāja autobusus spodrināt parka teritorijā, šādu izmaksu nav. Autobusu parka vadītājs saka, ka firmas atrašanās parka teritorijā neesot vienīgais uzvaras iemesls.

Gints Burks
SIA “Jelgavas autobusu parks” valdes loceklis

Ne jau priekšrocība tikai teritorijā. Tur jau nolikumā bija aprakstīta, kāda tā metodika, kā mēs vērtējam. Vērtējam arī zemāko cenu. Šie pretendenti bija piedāvājuši arī zemāko cenu.

Arī citi nosacījumi konkursa nolikumā firmai “JBR Group” bija ļoti izdevīgi. Iepriekšējos konkursos bija prasība pēc vismaz divu gadu pieredzes auto mazgāšanā. Tāpat bija jāpierāda, ka uzņēmumam ir vides prasībām atbilstoša mazgātava. Tagad šīs prasības no nolikuma bija izņemtas. Ja šādas prasības būtu, firma nevarētu piedalīties, jo tai konkursa laikā nebija ne pieredzes, ne sertificētas mazgātavas.  Apliecinājumu par atbilstību vides prasībām VVD izsniedza tikai mēnesi pēc iepirkuma noslēguma.

Firma “JBR Group” dibinātā 2016. gada maijā, tās pamatkapitāls ir viens eiro. Tā reģistrēta dzīvoklī Rīgā, Čiekurkalnā.

Uzņēmuma gada pārskats liecina, ka mazgājot Jelgavas autobusus, tas pērn apgrozījis 287 000 eiro. No tā peļņa bijusi gandrīz puse – 136 000 eiro.

“JBR Group” īpašnieks Jānis Bērziņš stāsta, ka izdevīgie darījumi  ir biznesa veiksme. Slēdzot angāra nomas līgumu, firmai neesot bijis plāns iesaistīties mazgāšanas biznesā.

Jānis Bērziņš
SIA “JBR Group” īpašnieks

Nu tāda iespēja bija, telpas ir, konkurss tuvojas, kāpēc nepamēģināt.

Firma autobusu mazgāšanas angāra remontā un aprīkošanā ieguldījusi ap 300 000 eiro. Lielākās izmaksas bijušas par iekārtām, kas pucē un skalo autobusus. Apmierināts ar autobusu mazgātāja izvēli ir pilsētas vadītājs Andris Rāviņš.

“Es domāju, ka ar autobusu mazgāšanu šobrīd notiek viss ļoti labi. Mēs neesam no pilsētas iedzīvotājiem saņēmuši kādu sūdzību par netīriem autobusiem. Visiem bija iespēja piedalīties, pieteikties, – internetā, publiskajā telpā bija izsludināta pieteikšanās, kas pieteicās, gribēja, to darīja,” norāda Rāviņš.

Rāviņš noliedz, ka firmai nodrošinātas īpašas priekšrocības. Arī ar firmas vadītāju viņš neesot pazīstams.

Nekā Personīga: Vai Jums ir zināms tas uzņēmējs, kas to visu darīja?

Rāviņš: Neesmu ar viņu ticies.

Nekā Personīga: Tāds Jānis Bērziņš?

Rāviņš: Neesmu ar viņu ticies!

Nekā Personīga: Tas, ka Jāņa Bērziņa dēls Ringolds Bērziņš un Jūsu dēls ir draugi, tam ir kādas nozīme?

Rāviņš: Es domāju, manam dēlam ir daudz draugu Latvijā. Ja Jūs gribat atrast vienu kaut kādu saikni, tad noteikti var atrast vēl daudzas.

Nekā Personīga: Tas nebija izšķirošs notikums?

Rāviņš: Vēlreiz Jums saku, nē! No mūsu puses absolūti nē!

Autobusu mazgāšana nav vienīgais pakalpojums, ko Jelgavas autobusu parks ir uzticējis apakšuzņēmējam. Arī balti dzeltenos “Amoplant” autobusus firma nomā. Iznomātājs ir akciju sabiedrība “Ferrum”, kas vada Jelgavas pašvaldības vadītāja Andra Rāviņa dēls Rihards Rāviņš.

Šobrīd noslēdzas cits, daudz apjomīgāks Jelgavas autobusu parka iepirkums. Rīt kļūs zināms, vai Andra Rāviņa vadītās Jelgavas domes uzņēmums turpinās nomāt autobusus no sabiedrības “Ferrum”, ko vada viņa dēls Rihards.

TOP komentāri

  • Jānis Lācis
  • Andris Latvers

    Andris Latvers

    Neesi miljonārs? Pats vainīgs ka nepiedzimi pareizā ģimenē, kura pārvalda visu pilsētu!
    Kārtējā ZZS ģeniālā biznesa loģika, labāk samaksāt 1,2 miljonus € un pa kapeikām atdot savu ēku, kurā tagad atrodas tā automazgātuve nekā pašiem par salīdzinoši nelielu naudu, savā ēkā izveidot savu auto mazgātuvi 😂
  • Allan Pempers

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl