Negodīga prakse: pirms akcijām preču cenas paceļ, lai akcijas laikā radītu iespaidu, ka tās nopērkamas lētāk

0 Komentāru
Negodīga prakse: pirms akcijām preču cenas paceļ, lai akcijas laikā radītu iespaidu, ka tās nopērkamas lētāk
Ilustratīvs foto. (Foto: Pixabay.com)

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pamanījis, ka nereti veikali pirms akcijām paceļ preču cenas, lai akcijas laikā radītu iespaidu, ka preces nopērkamas lētāk – tā intervijā “900 sekundēm” norādīja centra vadītāja Baiba Vītoliņa.

Viņa vērš uzmanību uz faktu, ka pārdevēji izmanto cilvēku vēlmi iegādāties preci ar atlaidi. Tas izpaužas tā, ka pirms akcijas tiek uzlikta augstāka cena, akcijas laikā to pazemina un rada iespaidu, ka šai precei ir atlaide. Tāpat daudz sūdzību saņemts par lielveikaliem, kuros patērētājiem tiek paziņota atlaide, taču cenu zīmes nav mainītas.

Pārtikas un veterinārais dienesta (PVD) veiktajā pētījumā atklātas nelielas un nebūtiskas atšķirības starp precēm Latvijā un attīstītajās Eiropas valstīs.

Komentējot atšķirības preču kvalitātē, Vītoliņa norāda, ka tās ir arī PTAC uzmanības centrā. Tomēr rezultāti rādot, ka nav pamata negodīgai komercpraksei, jo šīs atšķirības esot nelielas. Vītoliņa norāda, ka likumos nav liegts ražot dažādas preces dažādām valstīm.

Intervija ar Baibu Vītoliņu

0 Komentāru