Mēs to izdarījām – jeb ar ko jārēķinās, lidojot no Rīgas uz Liepāju?

11 komentāri
Mēs to izdarījām – jeb ar ko jārēķinās, lidojot no Rīgas uz Liepāju?
Foto: Sabīne Zvirbule, Skaties.lv

Drīz būs apritējis gads, kopš Latvijā atkal ir iekšzemes reisi un no Rīgas uz Liepāju tagad var aizlidot arī ar lidmašīnu. Skaties.lv nolēma pārbaudīt, kā tas darbojas dzīvē, un, lūk, kā mums veicās!

“airBaltic” no Rīgas uz Liepāju jau nodrošināja reisus laika posmā no 2006. līdz 2008. gadam – tiesa, toreiz tos subsidēja no valsts budžeta. Kopš pērnā gada pavasara lidojumi ir atsākti un kā jau pēc dažiem mēnešiem atzina aviokompānijas valdes priekšsēdētājs Martins Gauss, atjaunotais reiss ir pat pārspējis uz to liktās cerības.

Kopš reisa atklāšanas līdz šā gada februāra beigām pārvadāti jau vairāk nekā 6800 pasažieri. “airBaltic” sniegtā informācija liecina, ka pēc pārdoto biļešu skaita, 60% ir tranzītlidojumi, caur Rīgu savienojot Liepāju ar pārējiem “airBaltic” galamērķiem.

Pamatinformācija par reisu:

  • nokļūšana no Rīgas centra līdz Liepājai, ieskaitot visas lidostas procedūras, aizņem aptuveni divas stundas;
  • lidojumi notiek plkst. 23.25 (uz Liepāju) un plkst. 5.45 (no Liepājas);
  • biļetes uz reisu Rīga-Liepāja nopērkamas, sākot no 15 eiro;
  • no Liepājas lidostas uz centru iespējams nokļūt ar autobusu vai taksometru.

Šobrīd lidojumi uz Liepāju notiek vairākas reizes nedēļā un biļešu cenas – sākot no 15 līdz 99 eiro. Tā kā brauciens ar autobusu vienā virzienā izmaksā nepilnus 10 eiro, ja izdodas noķert īsto brīdi uz biļetēm, par mazliet lielāku summu šo maršrutu ir iespējams mērot krietni ātrāk un arī ērtāk.

Ir dzirdētas versijas, ka ar nokļūšanu, “čekošanos” un pārējām procedūrām lidojums laika izteiksmē aizņem tikpat daudz kā braukšana ar autobusu, taču kā pārliecinājās Skaties.lv, tā īsti nav.

Ja brauciens ar autobusu tikai ceļā aizņem savas trīs-četras stundas, tad no brīža, kad iekāpām taksī Rīgas centrā, lai dotos uz lidostu un brīža, kad spērām kāju uz Liepājas promenādes bruģa, bija pagājušas aptuveni divas stundas.

Turklāt izlidošana no Rīgas ir vēlā vakarā (plkst. 23.25), kad rindas lidostā ir drīzāk izņēmuma gadījumos.

Lidotājiem jāņem līdzi pase vai ID karte, jo, neraugoties uz to, ka reiss notiek Latvijas robežās, ceļošanai derīgs personu apliecinošs dokuments būs nepieciešams.

Ierasts, ka, lidojot uz citām valstīm, biznesa klases pasažieriem tiek pasniegti preses izdevumi. Piemēram, reisā uz Liepāju papildus ierastajiem “Dienas Bizness” vai “Economist” numuriem pasažierus sagaida arī jaunākais laikraksta “Kursas Laiks” izdevums. It kā sīkums, bet piemīlīgi.

Foto: Sabīne Zvirbule/Skaties.lv

Izsalkušajiem varētu rasties jautājums: vai šajā reisā ir iespējams pasūtīt maltīti? Izrādās, ka – jā, un Skaties.lv eksperimenta kārtā nolēma izmēģināt “airBaltic” piedāvātās vakariņas, ko pēc mūsu intereses laipni piedāvāja stjuartes Sabīne un Tatjana.

Ar kvalitāti viss ir labākajā kārtībā, bet no savas pieredzes varam sacīt, ka, lidojot šajā maršrutā, būs jāpaspēj ieturēties visai straujos tempos, jo jau visai drīz no lidmašīnas pilota atskanēja paziņojums par gatavošanos nosēsties.

Vispār, lai arī kopējais reisa laiks tiek minētas 40 minūtes, gaisā lidmašīna pavada aptuveni 25 minūtes. Tas lika aizdomāties, ka no daža laba Rīgas mikrorajona līdz centram darba dienu rītos nākas braukt ievērojami ilgāk.

No lidostas uz pilsētu un atpakaļ kursē arī pasažieru autobuss, taču diemžēl, kad pēc papildu foto uzņemšanas izkāpām no lidmašīnas un vaicājām pēc tā lidostā strādājošam policistam, transports jau bija aizgājis. Tāpēc nācās izmantot alternatīvu – taksometru.

Vismaz cenas ziņā tas pavisam noteikti bija “Rīgas līmenī” – par 15-20 minūšu braucienu nācās šķirties no nepilniem 10 eiro. Salīdzinājumam: aptuveni tikpat ilgs brauciens no centra uz lidostu galvaspilsētā izmaksāja ap septiņiem eiro. Protams, brīdī, kad tā ir vienīgā iespēja, nekas cits jau neatliek un tiem, kuri ir gatavi lidot tas, visticamāk, nebūs pats izšķirošākais faktors.

Varam tikai priecāties, ka Liepājā ir viena no retajām izklaides vietām visā valstī (ja neskaita spēļu zāles), kas strādā 24/7 režīmā – “Fontaine Palace”. Tā kā šis bija darba brauciens naktī uz pirmdienu, dažas stundas līdz atpakaļreisam “nobāzējāmies” šajā bārā.

Ja sākotnēji šķita, ka tur viss būs pilnībā “izmiris”, tad, kā izrādījās vēlāk, arī šādā izklaidei absolūti nepiemērotā laikā “fonteins” ir atvērts un tur pat notiek rosība.

Katrā ziņā visu cieņu dāņu uzņēmējam Stīnam Lorencam jeb “Liepājas šerifam”, kā viņš sevi nodēvēja, pirms vairākiem gadiem, piesakot kandidatūru pašvaldību vēlēšanās. Tieši “Fontaine Palace” vēl kaut kā uztur pie dzīvības mītu par Liepāju kā rokenrola pilsētu. Neslīgstot detaļās, aptuveni šādās noskaņās tika pavadīts laiks līdz reisam atpakaļ uz Rīgu.

Tā kā Liepājas lidosta savos apmēros vēl ir neliela, drošības kontrole un pārējie soļi līdz iekāpšanai lidmašīnā norit diezgan raiti.

Kā izskatās, liepājnieki šo reisu ir sākuši izmantot savās ikdienas gaitās – protams, arī mazā lidmašīna atpakaļceļā nebija ne tuvu pārpildīta, tomēr neradās sajūta, ka lidojums notiek “pa tukšo”. Vienīgais pārsteigums bija tas, ka lidostas kontrole nebija pamanījusi mugursomā aizmirstu ūdens pudeli, no kuras citkārt gan palūgtu atbrīvoties.

Secinājumi? Ja došanās uz vai no Liepājas tiek rūpīgi izplānota, šis reiss ir kā ērta alternatīva ierastajam transportam un domājams, ka pēc tā būtu pieprasījums, dodoties, piemēram, uz kādu no šajā pilsētā notiekošajiem pasākumiem. Kādam varētu būt iebildes par lidojuma laikiem (vēlu vakarā turp un agri no rīta – atpakaļ), taču atkal – saplānojot ceļojumu un palikšanu, tas nebūtu pats trakākais. Pasūtīt maltītes gan lietderīgāk būtu garākos lidojumos.

Un nobeigumā. Taksistiem ir daudz dažādu stāstu, no kuriem ir arī dažas tā saucamās “urbānās leģendas”.

Mājupceļā no Rīgas lidostas taksometra vadītājs, dzirdot par lidojumu uz Liepāju, pilnā nopietnībā klāstīja, ka reiz uz Vēju pilsētu pie mīļotās sievietes vēlā vakara stundā vedis kungu, kurš par šo braucienu bija gatavs maksāt pat vairākus simtus.

Patiesība vai mīts, kas to lai zina, taču vismaz šajā ziņā avioreiss šai Kurzemes pilsētai ir pavēris jaunus apvāršņus.