6 komentāri

Mazapdzīvotās vietās autobusi varētu kursēt pēc pieprasījuma. Šādu jaunu pakalpojumu plāno ieviest, lai samazinātu izdevumus sabiedriskā transporta nerentablajiem maršrutiem. Šāda ideja pašlaik tiek apspriesta valdībā.

Ziemeļvidzemes Sēļu ciema iedzīvotājiem vieniem no pirmajiem plāno ieviest jauni Sabiedriska autotransporta pakalpojumu: autobuss pēc pieprasījuma. Reiss tiks izpildīts tikai tad, ja kaut viens pasažieris būs nopircis biļeti vai pieteicies braukt 24 stundas iepriekš. Vietējie iedzīvotāji šādu ideju vērtē skeptiski.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Transports pēc pieprasījuma pašlaik nodots starpministriju saskaņošanai. Prognozēts, ka šāds pakalpojums varētu skart 10-20 vietējas nozīmes maršrutus.

Plānots, ka transports pēc pieprasījuma varētu tikt ieviests mazapdzīvotās vietās kur dažreiz pat gadās tā, ka auto buss brauc pilnīgi tukšs. Bez pasažieriem. Piemēram, tā bieži notiek virzienā Sēļi -Idus.

Ar katru gadu pasažieru skaits sarūk. Pagājušajā gadā vietējās nozīmes maršrutu autobusos tika pārvadāti nepilni 19 miljoni cilvēku, kas ir par 6 ar 5% mazāk, nekā 2015 gadā. Transports pēc pieprasījuma esot alternatīva nerentablu reisu slēgšanai.  Pašlaik 14% sabiedriska transporta reisu valsts dotācija pārsniedz 85%.

Daudzās vietās jaunais pakalpojums tiks ieviests tikai daļā no maršruta, tajā posmā, kad visi jau izkāpj un braucēji parasti vairs nepaliek.

Vēl viens jaunums – nerentablus reisus plānots veikt nevis ar autobusiem, bet ar vieglajām mašīnām ar sēdvietu skaitu līdz 8. Tas varētu būtiski samazināt izmaksas. Lielajos autobusos viena pasažiera pārvadāšana maksā apmēram 70 centus par kilometru.

Foto

Saņem notifkācijas par jaunākajām ziņām! Izvēlies ziņas, izklaide vai abus!
Kas ir notifikācijas?

TOP komentāri

  • .
    +3 +3 0

    .

    Tiešām jāsaka, ka skumji. Ieguvām brīvību, bet tā vietā, lai Latvija uzplauktu, tā tiek iznīcināta. Mūsu paliek arvien mazāk. Cilvēki nespēj samaksāt milzīgos nodokļus, kamēr pie varas esošajiem atalgojumi nemitīgi aug.
  • Andronkols
    +1 +1 0

    Andronkols

    Ko cepamies. Tik bieži piesauktajā Vāczemē pierasta prakse: piezvani, pastellē busu, un visi laimē staro. Tik vienu nesaprotu: kā Liepāja- Rīga privātie mazbusiņi iztiek bez "dotācijām"? Koe? Tātad var, ja grib. Tikai laikam dažam labam mūszemē kabatiņas bezizmēra un cauras...
  • einars
    +1 +1 0

    einars

    Sabiedriskais transports pēc pieprasījuma ir taksometra tipa transports, nevis regulārā reisa daļēja izpildīšana vai neizpildīšana. Taksometrs nozīmē - pasažierim vajadzīgā maršrutā un laikā. Un tas nenozīmē, ka viņš obligāti un vienmēr jāved līdz prasītajam galapunktam. Piemēram, taksometrs viņu var aizvest no nomaļā ciema līdz tuvākajai regulārā reisa pieturai(vai arī otrādi - no pieturas uz ciemu). Par transporta pakalpojumu sniedzējiem varētu darboties uzņēmīgi vietējie iedzīvotāji ar savām vieglajām mašīnām vai busiņiem.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Mārtiņš Kaija atklāj, kā mīlestību padarīt mūžīgu

Mārtiņš Kaija atklāj, kā mīlestību padarīt mūžīgu 1

Tetovējumam ne vienmēr jābūt ar dziļu jēgu – pietiek ar to, ka tas labi izskatās uz ādas – , tomēr visai bieži tetovējumi ir cieši saistīti ar mīlestību – kur nu vēl labāku veidu, kā padarīt to mūžīgu un vienmēr paturēt pie sevis! Tetovēšanas mākslinieks Mārtiņš Kaija neatbalsta tikai vienam otra vārda iemūžināšanu uz ādas – kāpēc gan, ja viens tetovējums var izteikt pat tūkstošiem vārdu.

Lasi vēl