1 komentārs

Rail Baltic – skaļi apspriests projekts, kuru pasniedz, ka tas dos pamatīgu labumu tajā iesaistītajām valstīm. Proti, Baltijas valstis tiks savienotas ar Eiropu, izbūvējot videi draudzīgu un ātru dzelzceļa līniju. Bet līnija vēl jāizveido. Satraukumu jau pauduši Āgenskalna iedzīvotāji, jo tur paredzēts veidot tuneli. Savukārt Mārupes pusē iecere sacēlusi pamatīgu vētru.

Mārupes novada Vētru ciems, pašreiz klusa vieta, bet pēc jaunā vilciena līnijas viss mainīsies, tā uzskata iedzīvotāji, kuri, tiekoties ar projekta kūrētājiem, sacēluši pamatīgu protestu vētru.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

”Man jau tādas vecākas tradīcijas, es jau piektajā paaudzē šeit dzīvoju, bet to jau neņem neviens vērā. Interesanti, ka šis projekts, kas ir ievietots internetā, ir redzama tā līnija, tur mājas visas ir pazudušas, māju nav,” stāsta sašutis Mārupes novada iedzīvotājs.

Kartē, kura publicēta projekta mājaslapā, ir redzams, pa kurieni dzelzceļa līnijas atzars ies uz lidostu Rīga, nav redzamas daudzas dabā eksistējošas mājas.

Vētras ciema iedzīvotāji grib redzēt ne tikai vienu dzelzceļa līnijas izbūves variantu, bet arī alternatīvus, jo nav mierā, ka iecerētās, klusās mājvietas vietā saņems vilciena sliedes gar pašiem logiem.

Pret jauno projektu iebilst arī Sējas novadā un Salaspilī. Lielākās iedzīvotāju bažas ir par iespējamo īpašumu atsavināšanu. Projekts paredz, ka īpašumus, kuriem pāri ies vilciena trase, valsts atpirktu par tirgus cenu.

Vairāk skaties pievienotajā video!

Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 milimetrus jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā – 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šā projekta izmaksām. 2015. gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016. gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas – no 2020. gada.

TOP komentāri

  • Nu re
    0 0 0

    Nu re

    Vienkāršāk un pareizāk būtu uzbūvēt jaunu lidostu dzelzceļa tuvumā.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl