2 komentāri

Pamatīgu ažiotāžu radījušas ziņas no Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD). Iecerēts, ka pēc diviem gadiem uz ielām varēs braukt vien tie “mācībnieki”, kas braukšanas zinības būs apguvuši pietiekami labā līmenī, lai būtiski netraucētu satiksmi. Autoskolām nāksies topošos vadītājus sākotnēji apmācīt tikai norobežotos laukumos. Izskanējušas bažas, ka tas pavērs iespēju autoskolām un instruktoriem labi nopelnīt, ilgstoši dzenājot apmācāmos pa laukumiem. No otras puses, izskan atzinīgi vārdi, ka beidzot absolūtie braukšanas iesācēji neveidos “korķus” un nebojās nervus pārējiem šoferiem.

Sociālajos tīklos pamatīgu vētru sacēlušas ziņas, ka topošie autovadītāji uz ielām kopā ar instruktoru varēs stūrēt vien tad, kad būs apguvuši braukšanu pienācīgā līmenī, īpašā mācību laukumā. Ko nozīmē – pienācīgā līmenī, visticamāk, noteiks instruktors. CSDD noteikumi stāsies spēkā no 2018. gada. Iemesls ir gana racionāls – piemēram, Pārdaugavā, šoferiem bieži vien nākas nīkt pamatīgos korķos, kamēr gliemeža ātrumā pa priekšu brauc nobijies, pie priekšējā stikla pieplacis autovadītājs – iesācējs.

Juris Teteris, CSDD pārstāvis:

Ir diezgan daudz instruktoru, kuri jau pirmo nodarbību vada ceļu satiksmē. Cilvēki jūtas absolūti nepārliecināti, atrodoties satiksmē, neprot to pašu elementārāko.

Atbildīgās iestādes sola stingri kontrolēt autoskolas, lai tās nemēģina izlocīties no jaunajiem noteikumiem.

Juris Teteris, CSDD pārstāvis:

CSDD ir iespējas kontrolēt procesu, ierasties mācību laukumā, pārbaudīt, vai tur notiek nodarbības.

Pie ziņas par gaidāmajām izmaiņām portālā Skaties.lv izteikušies gan autoskolu audzēkņi, gan tiesības ieguvušie, kuriem ir atšķirīgi viedokļi.

Pilnīgi pareizs lēmums, es sāku mācīties vadīt mašīnu, pilnīgi neko nesajēdzot no auto, uzreiz lika braukt uz ielas, tas bija liels stress.

Kāds cits komentētājs piebilst:

Vienreiz pa priekšu brauca “mācībnieks” ar 20 kilometriem stundā, te var redzēt, ka tas cilvēciņš pirmo reizi brauc. Uzpīpināju. Instruktors rāda ar pirkstu uz M (Mācību) burtu. Tāpēc jābrauc ar 20?

Kāds anonīms instruktors pauž savu skatījumu uz izmaiņām:

Par laukuma izmantošanu maksā audzēknis pats, tātad autoskolas nevar būt negodprātīgas! Tagad dzenās pa laukumu, palielināsies izmaksas audzēkņiem, jo tieši viņiem jau būs jāsamaksā par laukuma izmantošanu.

Latvijā lielākā autoskola ir “Credo Autoprieks”, kurā zinības apgūst ap 5000 studentu, strādā vairāk nekā 100 instruktoru. Lielākā daļa tiesību kārotāju ir vecumā no 18–23 gadiem. Autoskolas vadītājs ir pārliecināts, ka noteikumi par kursantu apmācību laukumos, nekādas papildu problēmas neradīs, tas pat būs drošāk, jo uz ielām brauks tikai pietiekami sagatavoti kursanti.

Maksims Rapoports, ”Credo Autoprieks” autoskolas vadītājs:

Rīgā ir ap desmit laukumiem, kas pieder dažādām organizācijām, neskaitot, ka ir arī CSDD laukums, kuru var izīrēt. Autoskolai ir jāpierāda, ka ir vismaz līgums un iespēja piedāvāt skolēniem mācīties.

Turpmāk par nodarbībām apmācāmais maksās nevis instruktoram, bet skolai, kas ļaušot izvairīties no ēnu ekonomikas, un instruktoru centieniem iebāzt naudu savā kabatā. No šā gada novembra autovadītāja tiesības iegūt būs krietni sarežģītāk un dārgāk, taču gan CSDD, gan skolas ir vienisprātis – tas liks topošajiem vadītājiem krietni labāk apgūt zināšanas, no kā iegūs visa sabiedrība.

Video

Foto

TOP komentāri

  • Biedrība
    +1 +1 0

    Biedrība

    Atsaucoties uz rakstu, Biedrība grib precizēt problēmas būtību.
    Ilgu laiku viss tiek novelts uz instruktoru darbu. Ka ne tā māca, maisās pa kājām un ka instruktors ir vainīgs tik daudzās avarijās uz ceļa.
    Līdz ar to CSDD noņem no sevis vainu par to, kas notiek uz ceļiem. Taču tieši CSDD ir atbildīga par instruktoru izglītošanu un kontrolēšanu nevis autoskolas, kuras ar instruktoru noslēdz sadarbības līgumu.
    CSDD būtu pienākums izglītot instruktorus un taisīt tiem seminārus, kur tiktu atgādināts par pareizo apmācības metodiku, vai jaunām prasībām. Piemēram nesen tika ieviesta prasība par avārijas bremzēšanu eksāmena laikā, par kuru instruktori uzzināja viens no otra,nevis no kopējas sapulces, kur CSDD pārstāvis izskaidrotu savu jauno prasību visiem.
    Tāpat arī ar apmācības metodiku. Varbūt to ir vērts atgādināt, ka sākumā kursants ir jāaizved uz noslēgtu laukumu, kur savukārt viņš uzzin mašīnas uzbūvi un sāk savas pirmās gaitas uzsākot un bremzējot, kā arī darboties ar stūri apbraucot stabiņus. Pēc tam kursants tiek aizvests uz mierīgu ceļu vai šoseju, kur praktiski nav satiksmes, kur savukārt tiek pieradināts darboties ar mašīnas vadāmību ātrumā. Un tikai tad, kad kursants ir attīstījis dinamiku un mašīnas vadīšanu, viņu var laist uz ceļiem. Ieteicams sākumā braukāt pa vieglākiem krustojumiem un tikai vēlāk pievērsties kreisajiem pagriezieniem un izbraukšanām no mazsvarīgiem ceļiem uz galveno ceļu.
    Atgriežoties pie raksta par instruktoru novirzīšanu uz plačiem, kārtējo reizi pierāda ka CSDD nav sadarbības ar instruktoriem. Diemžēl tiek pieņemti lēmumi balstoties uz savu vai autoskolu īpašnieku pieredzi. Taču ne viens, ne otrs agrāk nav apmācījis braukt kursantu un nezin apmācības būtību.
    Pirms runāt kur novirzīt instruktorus, Biedrība atgādina, ka Rīga ir nevis 10, bet gan 6 laukumi. No kuriem veikt pirmo apmācību ir tikai 2, no kuriem savukārt vienam ir ļoti slikts segums un otrs vasarā sāk mācīt motobraucējus un vietas vairs nav.Pārējie laukumi ir domāti TIKAI figūru apmācībai un vietas pirmajām braukšanām nav.Tāpēc arī instruktoram nekas cits neatliek, kā sākt pirmās nodarbības uz mierīgiem ceļiem.
    Rodas jautājums, kurus tad atbalsta CSDD? Mierīgas braukšanas piekritējus, vai dinamisku nēsēšanos pa ceļiem, kuriem maisa mācību mašīnas. Šajā gadījumā Biedrība atgādina, ka Latvija ir viena no pēdējām statistikā par mirstību uz ceļa (gan vadītāju, gan gājēju salīdzinājumā), tā ka kursants iemanto nevisai pareizo uzvedību uz ceļa no pārējiem autobraucējiem, kuri atgādina viņam lai visu dara ātrāk un nemaisās uz ceļa.Cik gan laika kursants nepavadītu laukumā,VIENMĒR pirmā reize uz ceļa būs lēna un uzmanīga.
    Labs instruktors nekad nevedīs jauno kursantu uzreiz uz intensīva ceļa, līdz ar to liekot apdraudēt citu satiksmes dalībnieku drošību. Tāpēc Biedrība iesaka pirms sākt mācīties, rūpīgi izvēlēties sev instruktoru. Ne vislaik tas lētākais ir tas labākais. Vajag vērst uzmanību uz citu cilvēku ieteikumiem un atsaucēm par instruktoru. CSDD mājaslapā ir informācija par instruktora statistiku.
    Taču ja neapmierina instruktors, kursants var mierīgi nomainīt to uz citu.
  • Ronalds Burnickis
    0 0 0

    Ronalds Burnickis

    Šobrīd Rīgā ir tikai divas vietas, kur var mierīgi aizvadīt pirmās nodarbības:
    1) Zaķusala,
    2) un Mālu iela Ziepniekkalnā.
    Esošie mācību laukumi ir pārāk mazi, lai tajos aizvadītu pirmās nodarbības.
    https://burnickis.lv/

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Pagatavosim rozā maizītes! Recepte biešu briošmaizītēm

Pagatavosim rozā maizītes! Recepte biešu briošmaizītēm

Pavisam vienkārša recepte gardām maizītēm, kas būs pārsteigums gan ģimenei, gan viesiem to krāsas dēļ. Un tie, kuriem bietes negaršo, nesatraucieties, jo bietes receptē galvenokārt pilda krāsošanas funkciju un to garša maizītēs teju nav jūtama.

Lasi vēl