Loginovs noslēdz derības par Rīgas brīvostas nākotni

2 komentāri
Loginovs noslēdz derības par Rīgas brīvostas nākotni
FOTO: LETA

Iepriekš izskanējusi informācija, ka Krievu salas līdzšinējā infrastruktūras izbūve pierādījusi, ka projekts tiek realizēts aplami un bezjēdzīgi, riskējot zaudēt Eiropas Savienības (ES) fondu piešķirtos līdzekļus un kravas Rīgas ostā. Uzņēmēji uzskata, ka ostas pārvaldei ir jāuzņemas atbildība par visām Krievu salā paredzēto būvju un infrastruktūras novirzēm.

Simti miljonu ir cena Rīgas brīvostas ogļu terminālu pārcelšanai no centra uz Krievu salu.  LNT raidījumā ”Dombura studija” terminālu pārcelšanas projektā iesaistīto amatpersonu vidū izvērsās asas diskusijas, taču vienošanos par reāliem problēmas risinājumiem panākt neizdevās. Uz jautājumu ko darīt, lai valsts nezaudētu Eiropas fondu naudu šajā, vienā no valstī visdārgākajiem projektiem skaidras atbildes netika sniegtas.

Uz jautājumu, kurš atbildēs, ja Krievu salas projekts izgāzīsies un Latvija zaudēs naudu, Rīgas brīvostas pārvaldnieks paziņoja: ”viss būs kārtībā, (…) ja nē 2017.gadā es iešu pensijā!”

Eiropas Komisija 2012.gada 2.aprīlī apstiprināja Latvijas lielo Kohēzijas fonda projektu, kas paredz infrastruktūras attīstīšanu Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no Rīgas centra. Kopējās projekta izmaksas ir 148 miljoni eiro, no tām Kohēzijas fonda finansējums ir 77 miljoni eiro.

Projekta gaitā Daugavas akvatorijā paredzēts izbūvēt četras multifunkcionālas beramkravu piestātnes ar kopējo garumu 1180 metri. Ar uzņēmējiem slēgtajā līgumā gan osta savulaik solījusi būvēt astoņas piestātnes.