Lielākā daļa Rīgas tiltu nav remontēti kopš padomju laikiem, taču dome apgalvo, ka sliktā stāvoklī ir tikai viens

4 komentāri
Lielākā daļa Rīgas tiltu nav remontēti kopš padomju laikiem, taču dome apgalvo, ka sliktā stāvoklī ir tikai viens
Foto: Oksana Džadana, f64

Galvaspilsētas pašvaldība apgalvo, ka sliktā stāvoklī ir tikai viens Rīgas tilts, savukārt pārējie ir vai nu labā, vai apmierinošā kārtībā. Otrdien rātskungi apsekoja Deglava ielas satiksmes pārvadu, kam šobrīd tiek veikta rekonstrukcija. Pārmetumus par pārāk gausajiem tiltu remontiem Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) noraida.

Plašu rezonansi raisīja no Vanšu tilta nolūzis betona gabals, kas laimīgas sagadīšanās dēļ neuzkrita gājējiem. Pēc šā gadījuma sākās plašas diskusijas par Rīgas tiltu bēdīgo stāvokli, ko pašvaldība gan joprojām noliedz.

Kopš incidenta pie Vanšu tilta pagājis teju pusgads, un Rīgas dome sola, ka nodrupušās gājēju kāpnes tiks salabotas jau šoruden, pārējais tilts tikšot remontēts nākamgad. Savukārt šobrīd pilnā sparā notiek Deglava pārvada remonts.

“Mums visi tie tilti, kas izskatās vizuāli slikti un kuriem tehniskais stāvoklis nav spīdošs tiek remontēti. To, ko mēs redzam, ka ļoti sliktā stāvoklī bijis Deglava tilts – lūdzu – viss notiek,” saka Ušakovs.

Rīgā kopumā ir vairāk nekā 130 tiltu un pārvadu, ko eksperti apseko reizi piecos gados. Saskaņā ar inspekcijas slēdzienu sliktā stāvoklī šobrīd esot tikai Brasas tilts, pārējie novērtēti kā labi vai apmierinoši. Nekas tāds kā pirms mēneša Itālijā Rīgā atkārtoties nevarot. “Kad mēs runājam par sliktu tehnisku stāvokli, tas ir ļoti tālu no tā, kas ir bijis Dženovā vai citās pilsētās,” apgalvo Ušakovs.

“Šis apmierinošais stāvoklis, definīcija ir tāda, ka tilts nodrošina pilnībā visu funkcionalitāti, šis apzīmējums apmierinošs attiecas vairāk uz tādiem vizuālajiem elementiem, bet skaidrs ir tas, ka tas ir naudietilpīgs jautājums un atkarībā no budžeta iespējām darīsim visu. Prioritāte mums ir lielie tilti; tilti, kam ir slikts tehniskais stāvoklis. Uz divdesmito, divdesmit pirmo gadu gan vecie tilti tiks saremontēti, gan jaunie pabeigti,” norāda RD Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins.

Jāpiebilst gan, ka daudz kritiskāks viedoklis par galvaspilsētas tiltiem ir Būvniecības valsts kontroles birojam, kas norādījis, ka vairāki tilti Rīgā ir pirmsavārijas stāvoklī un tos steidzami nepieciešams detalizēti izpētīt. Tikmēr biedrība “Pilsēta cilvēkiem” sociālajos tīklos turpina vērst uzmanību ne vien uz tiltu bēdīgo tehnisko, bet arī nepiemērotību neaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem – gājējiem un velosipēdistiem.