Komentāri

“Rail Baltica” būs moderns pasažieru vilciens, kas trauksies ar ātrumu, kāds Baltijas valstīs līdz šim nav redzēts. Auditorkompānijas ”Ernst & Young” aprēķini sola, ka ar ātrumu 240 kilometri stundā Igaunijas un Lietuvas galvaspilsētas no Rīgas izdosies sasniegt divās stundās, par biļeti vienā virzienā samaksājot 38 eiro. 

Galvenais ieguvums gan nebūs cena, bet ietaupītais laiks. Uz Tallinu un Viļņu varēs aizbraukt divas reizes ātrāk nekā ar auto.

Eksperti aplēsuši, ka iesaistīto valstu sociāli ekonomiskais ieguvums no projekta būs 16 miljardi eiro. Darbavietas, liels skaits tūristu un kravu sagaida arī Latviju. Lielākās investīcijas tiks novirzītas Rīgas Centrālās stacijas pārbūvē.

Salīdzinājumam – projekta izmaksas tiek lēstas 5,8 miljardi eiro, no kuriem 85% gatava segt Eiropas Savienība. Taču pēc ”Brexit” izskanējušas bažas, vai Brisele turpinās sponsorēt šo projektu pēc 2020. gada. Eiroparlamentārietis Roberts Zīle gan uzskata, ka satraukumam nav pamata.
Ja viss izdosies, pirmajam vilcienam pa Eiropas platuma sliežu ceļu no Tallinas uz Berlīni jādodas 2026. gadā.

Lasi vēl