Līdz jauniem elektrovilcieniem Latvijā būs jāgaida vēl aptuveni divi gadi

0 Komentāru
Līdz jauniem elektrovilcieniem Latvijā būs jāgaida vēl aptuveni divi gadi
Foto: LETA

“Pasažieru vilciens” pirmos divus jaunos elektrovilcienus plāno saņemt 2020. gada beigās, to intervijā “900 sekundēm” atzina uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

“Pēc mūsu plāniem pirmie divi vilcieni būs 2020. gada decembrī, īsi pēc tam – nākamā gada sākumā – sekos vēl 10 vilcieni. Pēc plāna, līdz 2023. gadam būtu jāpiegādā visi 32 vilcieni,” piebilda “Pasažieru vilciens” pārstāvis.

Viņš arī norādīja, ka pašreizējā elektrovilcienu iepirkuma procedūra būtiski atšķiras no līdzšinējām. “Iepriekšējās reizēs ir bijuši nomas iespējas vai citi varianti, bet šoreiz mēs gribam tos nopirkt atklātā, caurspīdīgā procedūrā, kurā ir četri pretendenti. Sarunas procedūrā mēs noskaidrosim visu šo piedāvājumu labākās cenas. Brīdī, kad mēs izvērtēsim cenas, mēs ne tikai izvērtēsim, kurš tad būs ekonomiski izdevīgākais piedāvājums cenas ziņā, bet visā dzīves ciklā,” norādīja Grigulis.

Elektrovilcienu iepirkums pēc Griguļa vārdiem šobrīd ir “bez piecām minūtēm pirms pusnakts”.

Pēc pašreizējām aplēsēm elektrovilcienu iegāde varētu izmaksāt līdz 200 miljoniem eiro, taču reālās summas būs zināmas pēc piedāvājumu izvērtēšanas, to uzsvēra Grigulis.

Atsaucoties uz aģentūru LETA, “Pasažieru vilciens” vērtē Spānijas uzņēmuma “Patentes Talgo S.L” (“Talgo”), Šveices kompānijas “Stadler” Polijas meitasuzņēmuma “Stadler Polska Sp. z o.o.” (“Stadler”), Spānijas kompānijas “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.” (CAF) un Čehijas uzņēmuma “Škoda vagonka a.s.” iesniegtos piedāvājumus.

Iepirkumā paredzēts iegādāties 32 elektrovilcienus. Jauna ritošā sastāva iegāde nepieciešama, lai no 2021. gada sekmīgi iekļautos Autotransporta direkcijas izstrādātajā jaunajā sabiedriskā transporta sistēmā, kur vairs nav vietas vairāk nekā 50 gadu veciem vilcieniem ar komforta līmeni, kas atbilst pagājušā gadsimta 60.gadu izpratnei par pasažieru prasībām.

“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008. gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

0 Komentāru