1 komentārs

Tranzīta jomas pienesums Latvijas tautsaimniecībai ar katru gadu saruka – kravu plūsma samazinājās gan Latvijas ostās, gan dzelzceļa kravu pārvadājumos. Taču jaunākie dati liecina, ka netipiski vasaras sezonai dzelzceļa kravu apjomi ir būtiski auguši.

Jūnijā pa dzelzceļu pārvadāts teju par trešdaļu jeb 28,5% vairāk nekā pirms gada. Kravu pieaugums pēdējos mēnešos vērojams no Krievijas, bet īpaši liels pieaugums šajā pusgadā bijis dzelzceļa savienojumā ar Baltkrieviju. Satiksmes ministrijā (SM) skaidro, ka kravu apjoma pieaugums esot mērķtiecīga darba rezultāts.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti
Kaspars Ozoliņš
SM valsts sekretārs

Izvērtējot pieauguma cēloņus, tas ir loģisku darbību rezultāts, bija starpvalstu komisija, kur pieņemtie lēmumi paredz, ka abas valstis sadarbojas tranzīta apjoma nodrošināšanā, kas parādās šobrīd praksē.

Visvairāk audzis pārvadāto akmeņogļu un kokmateriālu jeb šķeldas apjoms – attiecīgi par 49 un 42%. Šīs kravas tālāk caur Rīgas ostu tiekot vestas uz Skandināviju.

Edvīns Bērziņš
“Latvijas dzelzceļš” prezidents

Tas ir visu laiku stabils darbs ar kaimiņu dzelzceļiem, jo politika ir politika, bet mēs nodarbojamies ar biznesu un visu laiku šīs attiecības uzturam un mēģinām atrisināt dažādas operatīvās lietas, biznesa lietas. Otrs – ir objektīvi apstākļi, ka Krievijā notika Pasaules futbola čempionāts.

Futbola čempionāta laikā Krievijā vairākās dzelzceļa līnijās prioritāte bijusi pasažieru pārvadāšanai. Futbola spēles notika vairākās Krievijas pilsētās, un fanu tūkstoši, lai pārvietotos, izmantoja dzelzceļu. Šajās dzelzceļa līnijās kravu pārvadājumi bijuši liegti, tāpēc kravu plūsmai meklēta alternatīva, kas izrādījās Latvijai labvēlīga.

“Latvijas virziens vienmēr ir bijis efektīvs tajā brīdī, kad ir neparedzētas problēmas, mēs esam priecīgi, ka Latvija tiek izmantota,” piebilst Bērziņš.

Tomēr pēdējie notikumi liecinot, ka dzelzceļa kravu plūsma caur Latviju varētu neapsīkt. “Pēdējais lēmums, kas ir pieejams Krievijas dzelzceļa mājaslapā, ir tas, ka viņi dod 50% atlaidi tieši uz Latvijas ostām,” turpina Bērziņš.

Tranzītnozare, tostarp dzelzceļš, ostas, termināļi un transports, no katras tonnas dod 16 eiro pienesumu Latvijas tautsaimniecībai. Jūnijā “Latvijas dzelzceļš” pārvadāja 4 miljonus tonnu kravu.

TOP komentāri

  • ...
    +1 +1 0

    ...

    Latvija tiek izmantota... tas nav labs vārdu salikums. Izklausās mauciski, kā piesmieta!

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Viegli pagatavojams rudenīgs saldums! Baltās šokolādes un ķirbju trifeles

Viegli pagatavojams rudenīgs saldums! Baltās šokolādes un ķirbju trifeles

Kas gan var būt vēl spilgtāks rudens vēstnesis par ķirbi? Jā, rudens tik tiešām ir klāt, un ar ķirbju piedāvājumu problēmu nav. Anna Panna no ”Gatavo 3” komandas aicina izmantot šo šobrīd tik bieži sastopamo ogu baltās šokolādes un ķirbju trifeļu pagatavošanai, kas būs gards pārsteigums gan ģimenei, gan viesiem.

Lasi vēl