Komentāri

Jaunākais “Citadeles” indekss liecina, ka Latvijas uzņēmēju kopējais noskaņojums ir kritisks un nākotnes redzējums – pesimistisks.

Indekss, ar kuru tiek mērīts uzņēmēju optimisms, šobrīd ir 45,67 punkti. Ja tas ir zemāks par 50 punktiem, tas liecina par negatīvu noskaņojumu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Jaunākais “Citadeles” indeksa pētījums rāda, ka 48% uzņēmēju ir kritiski noskaņoti par vispārējo ekonomikas izaugsmi un tikai 12% ir optimisti.

Šo tendenci apstiprina arī indikatori par aptaujāto uzņēmumu apgrozījumu, rentabilitāti un finansiālo stāvokli, kur kritiski noskaņoto uzņēmumu īpatsvars – 31% – ir lielāks nekā nākotni pozitīvā gaisotnē redzošo īpatsvars – 21%.

Arnis Kaktiņš, sociologs, pētījumu centra SKDS direktors

Šie skaitļi saka: “Velk uz kādu krīzi”! Drīzāk tie rādītāji varētu vēl iet uz leju, ja mums ir sazīmēts ļoti optimistisks valsts budžets par to, kā vairāk izdosies iekasēt vairāk iemaksās, tas tā varētu neizpildīties un varētu būt, ka valsts pārvalde ”bišķiņ dabū” pa seju.

No nozarēm vispesimistiskākais noskaņojums ir būvniecībā, bet no reģioniem, visnegatīvākais noskaņojums ir Latgalē.

Savukārt vispozitīvāk noskaņoti ir lielo uzņēmumu vadītāji ar 250 un vairāk darbiniekiem, kā arī uzņēmumi ar ārvalstu kapitālu.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl