“Latvijas Pasts” plānoto tarifu paaugstināšanu skaidro ar degvielas cenām un citām ekonomiskajām izmaiņām

3 komentāri

“Latvijas pasta” apgrozījums pagājušajā gadā sasniedza apmēram 85 miljonus eiro, kā arī kompānija strādāja ar peļņu, otrdien intervijā LNT raidījumam “900 sekundes” sacīja “Latvijas pasta” valdes loceklis Kristaps Krūmiņš.

“”Latvijas pasts” jau vairākus pēdējos gadus strādā ar peļņu,” teica Krūmiņš, piebilstot, ka 2018. gadā kompānijas apgrozījums bija apmēram 85 miljoni eiro, kas ir par 10 miljoniem eiro vairāk nekā gadu iepriekš. Tostarp kompānijas apgrozījumā ieņēmumi no tranzīta pakalpojumiem veidoja apmēram 20 miljonus eiro.

Krūmiņš atzīmēja, ka arī turpmākos gadus “Latvijas pasts” plāno strādāt sekmīgi.

Uz jautājumu, kāpēc tad palielināt cenu pakalpojumiem, ja reiz pasts strādā tik sekmīgi, viņš norādīja, ka pēdējo desmit gadu laikā, kopš pārskatīti tarifi, valstī notikusi virkne dažādu ekonomisko rādītāju izmaiņu. “Piemēram, ir palielinājies vidējās darba samaksas rādītājs, kā arī virknei pakalpojumu un preču ir mainījušās cenas. Piemēram, mums ļoti aktuāls ir degvielas cenu kāpums, kas ir vairāk nekā divas reizes lielāks. Tas ir ļoti cieši saistīts ar tām izmaksām, kas ir vajadzīgas pasta sūtījumu piegādei,” saka Krūmiņš.

Vienlaikus kompānijas mājaslapā publiskotais finanšu pārskats liecina, ka “Latvijas pasta” operatīvā peļņa 2018. gadā pieaugusi par 1% un bija 1,708 miljoni eiro, ieskaitot kompensāciju par abonēto preses izdevumu piegādi. “Latvijas pasta” operatīvā peļņa pagājušajā gadā bija par 69% lielāka, nekā plānots 2018. gadā.

Savukārt “Latvijas pasta” kopējie ieņēmumi pagājušajā gadā veidoja 90,5 miljonus eiro, kas ir par 18% vairāk nekā 2017. gadā, bet par 1,1% mazāk, nekā bija plānots 2018. gadā.

“Latvijas pasta” kopējās izmaksas pagājušajā gadā veidoja 88,8 miljonus eiro, kas ir par 18,3% vairāk nekā 2017.gadā, bet par 1,9% mazāk, nekā plānots 2018.gadā.

Jau vēstīts, ka “Latvijas pasta” apgrozījums 2017. gadā bija 75,589 miljoni eiro, kas ir par 20,6% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa saruka 2,1 reizi – līdz 1,694 miljoniem eiro.

“Latvijas pasts” nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību Latvijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. “Latvijas pasts” ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4000 darbinieku.

“”Latvijas Pasts” jau vairākus pēdējos gadus strādā ar peļņu, un jau pagājušajā gadā nācām klajā ar pozitīvu ziņu, ka esam sasnieguši vēsturiski lielāko apgrozījumu. Arī šajā pārskata periodā, kas faktiski tūlīt noslēgsies, jo mēs tuvākajā laikā iesniegsim auditēto gada pārskatu, mūsu apgrozījums būs aptuveni 85 miljoni, tas ir par 10 miljoniem lielāks nekā gadu iepriekš. Tādēļ jautājums – ja tik labi sokas, kādēļ jāpaaugstina cena pakalpojumiem? Mēs šodien runājam par to, ka cenas vēlamies pārskatīt valstī regulētajam jeb universālajam pasta pakalpojumu grozam, un, ja mēs skatāmies tieši uz šo segmentu, tad mums ir jārunā par to, ka valstī pēdējo desmit gadu laikā kopš pēdējās reizes, kad mēs pārskatījām un mainījām tarifus, ir notikusi virkne dažādu ekonomisko rādītāju izmaiņu. Piemēram, ir palielinājies vidējās darba samaksas rādītājs, kā arī virknei pakalpojumu un preču ir mainījušās cenas. Piemēram, mums ļoti aktuāls ir degvielas cenu kāpums, kas ir vairāk nekā divas reizes lielāks. Tas ir ļoti cieši saistīts ar tām izmaksām, kas ir vajadzīgas pasta sūtījumu piegādei,” sacīja Krūmiņš.