“Latvijas dzelzceļam” priekšā sarežģīts gads; iespējama darbinieku atlaišana

21 komentārs

Nākamais varētu būt sarežģīts gads vienam no valsts lielākajiem uzņēmumiem – “Latvijas dzelzceļam” (LDz). Satiksmes ministrs Tālis Linkaits norāda, ka prognozes Krievijas kravu pārvadājumiem nav neko spožas un pašam LDz jādomā par izmaksu samazināšanu arī attiecībā uz nodarbināto skaitu.

Par to, ka LD nākamgad varētu skart lielas atlaišanas, politikas kuluāros runā jau kādu laiciņu, bet oficiāla apstiprinājumu līdz šim nav bijis.

Pērn vidējais darbinieku skaits LDz koncernā bija 10 400. 2018. gada laikā tas saruka par teju 800 darbinieku. Kompānijā sniegt interviju par nākamā gada plāniem un iespējamām turpmākām darbinieku skaita samazināšanām TV3 Ziņām atteica, izlīdzoties vien ar rakstveida atbildi: “”Latvijas dzelzceļā” patlaban tiek aktīvi pārskatīts biznesa modelis un procesi, tāpēc ir pāragri runāt par darbinieku skaita samazināšanu”.

Līdzīgi atbildēja arī Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrībā. Tās vadītājs patlaban ir atvaļinājumā un par iespējamām atlaišanām gatavs runāt vien jaunajā gadā.

Satiksmes ministrs stāsta, ka Krievijas kravu prognozes nav spīdošas un LDz neizbēgami ir jāraugās efektivizācijas un izmaksu samazināšanas virzienā. Tas attiecas arī uz darbinieku skaitu, taču esot svarīgi sākt ar administrāciju un tikai tad virzīties tālāk.

“Dažāda veida sekretāru, arhivāru un citādu papīra nēsātāju slānis pēdējos piecos gados ir pieaudzis, nevis samazinājies. Tur ir lielas iespējas elektronisko dokumentu ieviešanā, piemēram. Jauks pastāsts ir par faksa aparātiem, “Latvijas dzelzceļā” ir kādi 473 faksa numuru,” akcentē Linkaits.

Jaunākā informācija liecina, ka šā gada 11 mēnešos pa dzelzceļu pārvadāto kravu apmērs sarucis par 14%.