Komentāri
Latvijā uzlabos un paātrinās patērētāju strīdu risināšanu ar tirgotājiem
FOTO: LETA

Arī Latvijā atvieglos un paātrinās patērētāju strīdu risināšanu ar tirgotājiem par nekvalitatīvām precēm.

Izveidota un aprīļa beigās aktīvu darbu sāks Patērētāju strīdu risināšanas komisija – tā ir jauna institūcija, kurā konfliktus par, iespējams, nekvalitatīvā precēm, piemēram, telefoniem, apaviem.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) speciālisti un attiecīgās nozares eksperti skatīs ārpustiesas kārtībā. Ja arī te strīdu neizdosies atrisināt, tad paliek vecais ceļš – uz tiesu.

Ārvalstu pieredze liecina, ka lielākā daļa lietu sarunu ceļā tiek atrisinātas. Komisijas lēmumiem ir ieteikuma raksturs, bet, ja uzņēmējs tos nepilda, tiks ielikts ”melnajā sarakstā”.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra vadītāja atzina, ka pagaidām komisijā var skatīt ierobežotu lietu skaitu, jo ne visās vēlamajās nozarēs izdevies atrast ekspertus, bet bez tiem lietas komisijā īsti vēl nevar skatīt.

Komisijā piekritušas darboties astoņas nozaru asociācijas, tās pārstāv logu un durvju ražotāju, informācijas tehnoloģiju, auto, interneta, telekomunikāciju, apavu tirgotāju un tūrisma nozarēs, bet drīzumā varētu tikt iekļauta arī datoru nozare.

Komisijai iesniegtā lieta jāizskata 3 mēnešu laika. Līdzšinējā strīdu izskatīšana tiesas ceļā varēja ieilgt pat piecus gadus.

Lasi vēl