Latvijā netrūkst superskolotāju eksaktajos priekšmetos

Komentāri

Šodien Mārupes vidusskolā pulcējās superskolotāji no visas Latvijas. Progresīvākie dabaszinātņu pedagogi tur sacentās par ikgadējo ”Ekselences balvu”. To iegūst piecu eksakto zinātņu skolotāji, kuri spējuši organizēt mūsdienīgas un aizraujošas mācību stundas. Kā atzīst paši mācībspēki – viņu rokās ir visi instrumenti, lai skolēnus ieinteresētu sarežģītajos priekšmetos, tos tikai jāprot izmantot.

Upes ūdeni pārvērst dzeramajā ūdenī

No “Ekselences balvai” izvirzītājiem 142 skolotājiem, šodien Mārupes vidusskolā tikās 25 finālisti. Viņu uzdevums – 20 minūtēs klasei novadīt bioloģijas, fizikas, ķīmijas, matemātikas vai ekonomikas stundu, turklāt žūrijas klātbūtnē. Dace Samete, Iļģuciema vidusskolas ķīmijas skolotāja, 8. klases jauniešiem uzdeva pašiem sagatavot dzeramo ūdeni. Pēc tam, kad skolēni bija tikuši pie attīrīta ūdens laboratorijas apstākļos, skolotāja mudināja domāt, kā pie dzeramā ūdens jaunieši varētu tikt, piemēram, pārgājiena laikā. Izskanēja priekšlikumi, ka tad pa filtru varētu izmantot audumu. Skolēni ar skolotāju apspriedās, cik ilgi šāds ūdens pēc tam būtu jāvāra, lai tajā vairs nebūtu mikrobu. Jaunieši atzina, ka šī bijusi viena no aizraujošākajām un saprotamākajām ķīmijas stundām.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Georgs
Skolotāja mums deva īstus, dzīvus piemērus, viņa ar mums runāja kā ar cilvēkiem, nevis kaut kādiem robotiem. Man tā ir vieglāk uztvert.

Kristofers
Šādas stundas ļoti noder turpmākai dzīvei, jo visādi gadījumi var notikt. Dace stāstīja un viņai bija sava metode, man tā bija vienkāršāk saprotams.

Marta
Ja ir jautrs skolotājs, tad ir ļoti interesanti. Es vispār aizmirsu, ka tā bija ķīmijas stunda, man tas bija vienkārši eksperiments.

Skolotājas atklāj interesantu stundu recepti

Savukārt Solvita Melne no Rīgas Teikas vidusskolas skolēniem mācīja bioloģiju. Viņi uzzināja par baktēriju nozīmi pārtikas ražošanā un paši varēja darboties ar produktiem – noteikt to PH līmeni un izmērīt citus parametrus.

Solvita Melne, Rīgas Teikas vidusskolas bioloģijas skolotāja

Mana pieredze rāda, ka skolēniem pašiem patīk darboties un pašiem patīk radošā procesā nonākt pie secinājuma. Nevis tikai klausīties un tad beigās viņiem ir jāpieņem skolotāja domas. Citreiz tad viņiem tieši gribas oponēt. Bet, ja viņš pats caur savu darbošanos nonāk pie rezultāta, tad viņiem tas patīk.

Svarīgi sarežģītas dabaszinātņu stundas padarīt viegli uztveramas visiem, ne tikai tiem, kuriem padodas eksaktie priekšmeti.

Dace Samete, Iļģuciema vidusskolas ķīmijas skolotāja

Ja jaunietis noķer saistību ar dzīvi un saprot, ka tas viņam būs derīgs turpmāk, tad stunda aiziet un jebkuras zināšanas var iegūt. Man gandarījums ir tad, kad skolēns pats sāk skaidrot un saprast, kāpēc viņš kaut ko dara. Kāpēc notiek tā, kā notiek.

Atraisīt radošumu

“Ekselences balvas” rīkotāji norāda, ka pārmaiņas izglītībā sākas mācību stundās, tādēļ būtiski ir uzteikt tos skolotājus, kas ir celmlauži savā jomā.

Dace Namsone, LU starpnozaru izglītības inovāciju centra direktore

Mums jau ir daudz skolotāju, kuri domā par to, lai stunda atbilst laikam, kas domā pa to, kā panākt, lai skolēnam mācību process ir saistošs, lai tas notiek ar jēgu, lai skolēnam ir iespēja domāt un pašam darboties, atklāt un ieraudzīt sakarības.

Pieci progresīvāki skolotāji šovakar ieguva “Ekselences balvu”, kā arī 1 400 eiro prēmiju.

Saņem notifkācijas par jaunākajām ziņām! Izvēlies ziņas, izklaide vai abus!
Kas ir notifikācijas?

Mārtiņš Kaija atklāj, kā mīlestību padarīt mūžīgu

Mārtiņš Kaija atklāj, kā mīlestību padarīt mūžīgu 1

Tetovējumam ne vienmēr jābūt ar dziļu jēgu – pietiek ar to, ka tas labi izskatās uz ādas – , tomēr visai bieži tetovējumi ir cieši saistīti ar mīlestību – kur nu vēl labāku veidu, kā padarīt to mūžīgu un vienmēr paturēt pie sevis! Tetovēšanas mākslinieks Mārtiņš Kaija neatbalsta tikai vienam otra vārda iemūžināšanu uz ādas – kāpēc gan, ja viens tetovējums var izteikt pat tūkstošiem vārdu.

Lasi vēl