Komentāri

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) apbalvojusi virkni veiksmīgu pašmāju uzņēmumu, kas ar inovatīviem produktiem pārsteidz visu pasauli.Viens no tādiem ir Muciniekos izveidots ģimenes uzņēmums, kas ražo zivju pārstrādes robotus. Tiem pircēji atrasti virknē Āzijas valstu, Eiropā, un klientu skaits strauji aug.

Uzņēmums dibināts 1991. gadā, un visu šo laiku rūpīgi slīpējis zināšanas vienā konkrētā jomā – zivju pārstrādes aparātu uzlabošanā. Ieguldītais laiks, pētījumi un eksperimenti vainagojušies ar galvu reibinošiem panākumiem. Te arī galarezultāts, kura tapšanā, izveidojot iekārtas, piedalījušies latvieši.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Guntis Dlohi, uzņēmuma pārstāvis:

Šis ir no Filipīnām, jābūt kādai bundžiņai no Vjetnamas. Tālu pasaulē mūsu iekārtas palīdz ražot.

Uzņēmējiem izdevies izdomāt veidu, kā sardīņu fasēšanas procesā nodarbināt pēc iespējas mazāk cilvēku, kuriem vairs nav jāveic monotons, garlaicīgs un personību degradējošs darbs.

Guntis Dlohi, uzņēmuma pārstāvis:

Mērķis ir cilvēkiem sniegt iespēju strādāt vērtīgāku darbu. Iedomājaties, ja jums visu dienu būtu jāstāv pie lentes? Tas ir mazliet degradējoši. Lai cilvēki strādā radošāk, pie augstāk kvalificētiem darbiem.

 

“Autofīders” un “autonobings” – šādos spocīgos svešvārdos sauc ierīces, ko ražo uzņēmums. Vienas iekārtas cena esot kā labi nokomplektētam mersedasam – virs 100 000 eiro. Iekārtām izveidota īpaša programmatūra, tām regulāri jāveic apkope, un klienti augsti novērtējot ražotāja pretimnākšanu šajos jautājumos. Ja klienti apmierināti, ziņa par ražotāju izplatās, un pašlaik firma ir savā zenītā.

Guntis Dlohi, uzņēmuma pārstāvis:

Tas ir gadiem ilgs process. Šo iekārtu attīstām joprojām, pirmās iestrādes bija 2012. gadā.

Būvēt papildu cehus un angārus firma neplāno. Tā vietā esot vērts palauzīt galvu, kā iekārtas padarīt vēl efektīvākas un gudrākas.

 

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl