Lai saglabātu 40. autobusa maršrutu, Rīgas domē iesniegta vairāk nekā 150 iedzīvotāju parakstīta iniciatīva

10 komentāri
Lai saglabātu 40. autobusa maršrutu, Rīgas domē iesniegta vairāk nekā 150 iedzīvotāju parakstīta iniciatīva
OKSANA DŽADANA / F64

Vēršoties pret ieceri aizstāt 40. autobusa maršrutu ar atšķirīgu 4. trolejbusa maršrutu, Rīgas domē iesniegta iniciatīva ar vairāk nekā 150 parakstiem, aģentūru LETA iniciatīvas grupas “40.autobuss” vārdā informēja Ilona Beierbaha.

Viņa skaidroja, ka 12. decembrī izplatīta ziņa, ka no 2020. gada 2. janvāra “ātrais un ierastais” 40. autobusa maršruts tikšot aizstāts ar “lēnu un līkumojošu” trolejbusa maršrutu, kuram piešķirts 4. numurs. Atšķirībā no 40. autobusa, kurš šķērsoja Mūkusalas apli pa Salu tiltu, 4. trolejbusa maršrutu ir paredzēts virzīt tieši pa Mūkusalas apli.

“Plānotais 4. trolejbusa maršruts ne tikai palielinās satiksmes sastrēgumus šajā transporta mezglā, bet arī būtiski pagarinās laiku, ko ikkatrs pasažieris, kas brauc no Ziepniekkalna, pavadīs ceļā,” uzsvēra iniciatīvas pārstāve.

Viņa atzīmēja, ka plānotais ceļā pavadāmais laiks no Ziepniekkalna līdz centram pēc Ziepniekkalna iedzīvotāju aplēsēm varētu pagarināties par 15-30 minūtēm atkarībā no diennakts laika. Rīgas domē norādīja, ka plānotais 4. trolejbusa brauciens it kā kļūšot ilgāks tikai par divām līdz sešām minūtēm, tomēr iniciatīvas grupa “40. autobuss” šos skaitļus neuztver kā ticamus, jo “absurdie skaitļi” jau norādot, ka aprēķini, visticamāk, neesot izdarīti.

Tāpat iedzīvotāju sašutumu izraisījis apstāklis, ka lēmums par ļoti būtiskām izmaiņām sabiedriskā transporta maršrutā pieņemts bez sabiedriskās apspriešanas un realizēts lielā steigā – no izziņošanas brīža 12.decembrī līdz izpildes brīdim 2.janvārī ir tikai desmit darba dienas. Beierbaha norādīja, ka tik īss laiks starp Rīgas domes paziņojumu un šī lēmuma izpildi principā nedod iespēju to apstrīdēt likumā noteiktā kārtībā.

“Situāciju vēl vairāk sarežģīja apstāklis, ka Rīgas pašvaldības portālā iedzīvotāji tika informēti par izmaiņām sabiedriskā transporta maršrutā, bet nekur nebija atrodama informācija par to, kurš šo lēmumu ir pieņēmis un kāda ir tā apstrīdēšanas kārtība,” uzsvēra iniciatīvas pārstāve.

Tāpēc tika sākta parakstu vākšanas kampaņa, lai informētu Rīgas domes priekšsēdētāju Oļegu Burovu (GKR), Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāju Vadimu Faļkovu (S) un SIA “Rīgas satiksme” kapitāla daļu turētāju, Rīgas pilsētas priekšsēdētāja vietnieku Druvi Kleinu par saviem iebildumiem un pieprasītu saglabāt 40.autobusa maršrutu tādu, kāds tas ir 2019.gadā.

Beierbaha stāstīja, ka pirmajā parakstu vākšanas dienā savākti vairāk nekā 150 parakstu, kuri 23. decembrī tika iesniegti Rīgas domei.

Viņa uzsvēra, ka laikā no 22. decembra līdz 26. decembrim savākti vairāk nekā 1300 parakstu, kuri tiek apkopoti un tiks iesniegti Rīgas domē, pieprasot 40.autobusa maršruta saglabāšanu bez izmaiņām.

Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājs Uģis Vidauskis apliecināja, ka domē saņemti iniciatīvas grupas savāktie paraksti un Kleins esot uzdevis “Rīgas satiksmei” sniegt skaidrojumu par ieguvumiem, mainot esošo maršrutu.

Sūdzība “Bez Tabu” un “Rīgas satiksmes” skaidrojums

Kā ziņots, no 2020. gada 2. janvāra Rīgā 40. autobusa maršrutu “Jugla-Ziepniekkalns” aizstās jauns 4. trolejbusa maršruts, aģentūru LETA informēja SIA “Rīgas satiksmes” pārstāve Baiba Bartaševiča.

Tāpat no 2. janvāra 3., 12. un 15. maršruta trolejbusos būs nelielas izmaiņas kustības sarakstā darba dienām, kā arī 19. trolejbusa maršrutā būs jauns kustības saraksts darbdienām un brīvdienām.

Lēmums par 40. autobusa maršruta “Jugla-Ziepniekkalns” aizstāšanu ar jaunu 4. trolejbusa maršrutu pieņemts, jo tādējādi pilsētas centra daļā tiks samazināts gaisa piesārņojums, ko rada autobusi, un izmaiņas ļaus optimizēt dažādus uzņēmuma resursus, skaidro uzņēmumā. Tāpat tikšot uzlabota pieejamība Mūkusalas rotācijas apļa tuvumā esošajiem tirdzniecības centriem, kā arī atpūtas parkam Lucavsala, skaidro uzņēmumā.

Pēc pārstāvju teiktā, jaunu trolejbusu sistēmu līdz Juglai būvēt nebūs nepieciešams, jo lielākajā maršruta daļā tā jau ir, bet iztrūkstošajos posmos trolejbuss brauks ar dīzeļģeneratoru.

4.maršruta trolejbuss virzienā no Juglas galapunkta kursēs pa Murjāņu ielu, Silciema ielu, Brīvības gatvi (vietējo joslu), Brīvības ielu, Brīvības bulvāri, Raiņa bulvāri, Gogoļa ielu, Lāčplēša ielu, Salu tiltu, nobrauktuvi uz Mūkusalas rotācijas apli, Kārļa Ulmaņa gatvi, Vaiņodes ielu, Tadaiķu ielu, Valdeķu ielu, Saulkalnes ielu, Graudu ielu, Valdeķu ielu, Ozolciema ielu un Līvciema ielu.

Virzienā no Ziepniekkalna 4.maršruta trolejbusi brauks pa Līvciema ielu, Ozolciema ielu, Valdeķu ielu, Graudu ielu, Saulkalnes ielu, Valdeķu ielu, Tadaiķu ielu, Vaiņodes ielu, Kārļa Ulmaņa gatvi, nobrauktuvi uz Mūkusalas rotācijas apli, pa Salu tiltu, Lāčplēša ielu, Gogoļa ielu, Marijas ielu, Merķeļa ielu, Brīvības bulvāri, Brīvības ielu, Brīvības gatvi, Silciema ielu un Murjāņu ielu.

Viena maršruta mēneša biļetes, kurām līdz 2020.gada 2.janvārim pirmā reģistrācija veikta 40.autobusa maršrutā, būs derīgas braukšanai citos autobusu maršrutos, maršruta sakritības robežās, un 4.trolejbusa maršrutā bez reģistrācijas līdz mēneša biļetes derīguma termiņa beigām.

10 komentāri