Lai pacienti ātrāk saņemtu palīdzību: studenti meklē jaunus risinājumus senām problēmām

0 Komentāru

Studenti meklē risinājumus mobilitātes izaicinājumiem Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā (BKUS). Dažādu nozaru pārstāvji liek lietā savas zināšanas, lai rastu iespējas bērnu slimnīcas pacientiem ātrāk saņemt mediķu palīdzību.

Autostāvvietas un reģistrācijas, tur arī ir zīme – ja brauc ar auto, tad to redz, bet, nākot ar kājām, neredz.

BKUS pacientu pieredzes projektu vadītāja Austra Straume studentiem izrāda ceļu, ar kuru ierasti sastopas ikviens pacients. Slimnīcas personāla ieskatā, par spīti teritorijas kartei un daudzajām norādēm, apmeklētāji pārāk bieži sastopas ar grūtībām atrast neatliekamo palīdzību, reģistratūru un citas nodaļas.

“Lielākā problēma ir atrast, kur kas atrodas, un otrs ir nokļūt, ja ir trauma cilvēkam,” teic Austra Straume un strādā, lai uzlabotu pacientu pieredzi, apmeklējot slimnīcu. Viņa bieži sastopas ar apmeklētāju apjukumu, cenšoties orientēties plašajā teritorijā.

“Ejot pa teritoriju vai iekšā slimnīcā, bieži redzi cilvēkus, kas mēģina saprast, un ej viņiem klāt. Viņi tā arī saka, ka grūti orientēties, tad ir skaidrs, ka mums viņiem ir jāpalīdz,” saka pacientu pieredzes projektu vadītāja.

Dažādo augstskolu un universitāšu studenti pieraksta un veic problēmvietu fotofiksāciju, lai veiktu to pamatīgāku izpēti.

“Ir daudz sīkumu, kas rada lielāku problēmu,” atzīst Lāsma Reisa, kura studē Rīgas tehniskajā universitātē (RTU) tehnoloģiju un humanitāro zinātņu fakultātē Rīgas. Sākumā viņa apsekos teritoriju, vēlāk plānotas apmeklētāju intervijas un citu valstu pieredzes apzināšana.

“Es ļoti labi saprotu tos vecākus, kuri satraukušies ierodas ar bērnu un viņiem vajag iet uz neatliekamo palīdzību, un viņi neorientējas šajā milzīgajā teritorijā,” teic RTU Tehnoloģiju un humanitāro zinātņu fakultātes maģistrante.

Tāpat kā bērnu slimnīcas teritorijā dažādu nozaru studenti iepazīstas ar izaicinājumiem vēl desmit uzņēmumos un organizācijās. Plašais projekts notiek, atsākoties inovāciju platformas ”Demola Latvija” rudens sezonai.

“Studenti rod savu kompetenču, zināšanu lietojumu reālā industrijai vai uzņēmumam, organizācijai svarīgā lietā un uzņēmums iegūst svaigu, radošu skatījumu no talantīgiem studentiem,” teic ”Demola Latvija” koordinatore Signe Adamoviča.

Sākot ar mobilitātes uzlabošanu līdz pat informācijas tehnoloģiju risinājumiem, studenti meklē atbildes ļoti atšķirīgiem uzdevumiem. Piemēram bērnu slimnīca plāno tiešām ieviest studentu radītos risinājumus, protams, finansiālo iespēju robežās.

0 Komentāru