Lai mazinātu lidmašīnu radīto troksni, pašvaldība lūdz novirzīt gaisa kuģu ceļus no Ozolniekiem

13 komentāri
Lai mazinātu lidmašīnu radīto troksni, pašvaldība lūdz novirzīt gaisa kuģu ceļus no Ozolniekiem
ANDRIS JERMUTS

Saņemot arvien vairāk iedzīvotāju sūdzību par lidmašīnu radīto troksni, Ozolnieku novada pašvaldība lūdz Civilās aviācijas aģentūrai (CAA) mainīt gaisa kuģu lidojumu trajektoriju. Tagad ciematā mērīs lidmašīnu radīto troksni.

Bet vēl pirms šo rezultātu noskaidrošanas, tiek pieļauts, ka lidojumi no apdzīvotās vietas, visticamāk, tiks novirzīti citviet.

Ozolnieku novada domes priekšsēdētājs Dainis Liepiņš atzīst – pirms desmit gadiem problēmu nebija. Neviens te lidmašīnu ne dzirdēja, ne redzēja. Ko nevar teikt šodien, kad lidojumu intensitāte virs Latvijas pieaugusi un lidmašīnu ceļš iet pāri arī Ozolnieku ciemam. Tamdēļ vietējā pašvaldība lūdz šos lidojumus novirzīt no viņu gaisa telpas uz mazāk apdzīvotu teritoriju.

“Nav jau tā, ja rītā kaut ko neatcels, tad kaut kas slikts notiks. Bet tas diskomforts, kas rodas, tas dzīves kvalitātes līmenis pazeminās, sevišķi jaunām ģimenēm ar maziem bērniem. Tas nav vienas dienas vai mēneša jautājums. Tas ir krājies gadus divus un vairāk, kad tā intensitāte palielinājusies. Un ik reiz, satiekoties ar tiem cilvēkiem, viņi atgādina, kā tur ir, vai tur var, ko darīt. Tas vienkārši bija nevis izmisums, bet sākt sarunas ar valsts pārstāvjiem,” skaidro Ozolnieku novada domes priekšsēdētājs Dainis Liepiņš.

Ozolnieku novada pašvaldība nav ne pirmā, ne vienīgā, kas šādu lūgumu izteikusi. Lai mazinātu lidmašīnu radīto troksni, gaisa kuģu lidojumu trajektorija savulaik mainīta arī Jūrmalā.

“Arī sūdzējās iedzīvotāji, tur arī tika konstatēts, ka nakts laikā pārsniegums ir, un, ņemot vērā atvērtā tipa koncertzāli Dzintaros, virs Jūrmalas vispār gaisa telpā ir noteikti lidojuma ierobežojumi tieši saistībā ar radīto troksni,” atklāj CAA direktors Māris Gorodcovs.

Rīgas lidostas apkalpotie gaisa kuģi nenoliedzami rada trokšņus. Pirms diviem gadiem pat tika izveidota trokšņu karte iedzīvotāju informēšanai, kā arī, lai taptu rīcības plāns šo trokšņu samazināšanai. Tiesa, CAA norāda, ka lidmašīnu manevra iespējas samazinās.

“Jo apbūve kļūst blīvāka ap lidostu “Rīga”, un tās trajektorijas nav iespējams radikāli mainīt, jo viņas ir balstītas uz esošo lidmašīnu veiktspēju. Lai kur arī viņas tiktu nobīdītas, tur kāds dzīvo un kāds sāk sūdzēties,” turpina CAA vadītājs.

“Ja nevar mainīt tos maršrutus, tad mēs zinām, ka Latvijas Gaisa satiksme iekasē milzīgu nodokļus par to, kas te lido pāri, tur ir par tonnāžām, pasažieriem, varbūt arī mēs – Ozolnieki – esam pelnījuši kompensāciju,” uzsver Liepiņš.

Reaģējot uz sūdzību, lidosta “Rīga” tagad Ozolniekos uzstādīs speciālu mērīšanas ierīci, kas noteiks aviācijas radīto troksni – vai tas pārsniegts vai nē. Jebkurā gadījumā Latvija šobrīd strādājot pie būtiskām gaisa telpas struktūras izmaiņām, kas paredz gaisa kuģu lidojumu novirzīšanu no apdzīvotām vietām, kur tas ir iespējams, lai maksimāli šo aviācijas troksni samazinātu. Taču jau tagad zināms, ka projekta ietvaros nākotnē paredzēts veikt izmaiņas arī virs Ozolnieku novada, tāpat tikšot atslogota arī Olaines novada gaisa telpa.

13 komentāri