Kuģīšu satiksme starp Bolderāju uz Vecmīlgrāvi? Rīgā iecerēts atdzīvināt ūdens ceļus pa Daugavu

6 komentāri
Kuģīšu satiksme starp Bolderāju uz Vecmīlgrāvi? Rīgā iecerēts atdzīvināt ūdens ceļus pa Daugavu
ĢIRTS OZOLIŅŠ, F64

Iecerēts atdzīvināt ūdens ceļu starp Bolderāju un Vecmīlgrāvi. Minētās divas Rīgas apkaimes pa sauszemi savieno ceļš, kas ir desmit reizes garāks nekā attālums, ceļoties pāri Daugavai. Ieceres virzītājs, Rīgas pilsētas arhitekts, uzskata, ka ūdens ceļš būtiski atdzīvinātu Daugavas krastos esošo apkaimju kultūras un arī ekonomisko izaugsmi.

Bolderāja un Vecmīlgrāvis ir divas kaimiņu apkaimes, kas vienlaikus ir ļoti tuvu, bet tai pat laikā ļoti tālu viena no otras. Daugava, kas varētu abus pilsētas rajonus vienot, pašlaik tos šķir.

Salīdzinājumam, lai cilvēks aizbrauktu no Vecmīlgrāvja uz Bolderāju ar sabiedrisko transportu var paiet pat divas stundas ceļā. Savukārt ar kuģīti pāri Daugavai pārcelties aizņemtu aptuveni 15 minūtes.

“Es domāju, ka tas būtu ļoti labs pasākums.” Vecmīlgrāvja iedzīvotāja un šīs apkaimes attīstības biedrības pārstāve Inta Biezā atgādina, ka agrāk apkaimes abos Daugavas krastos bija ļoti tuvas, vēl joprojām daudzi Bolderājas iedzīvotāji apmeklē savu tuvinieku kapus Vecmīlgrāvī.

“Vecmīlgrāvī ir Ziemeļblāzmas kultūras pils, Vecmīlgrāvī ir Baltās baznīcas kapi, kur daudzi no Bolderājas apglabāti. Bolderājai bija kopīga draudze, un viņi brauc uz baznīcu, tāpēc arī ir tie apbedījumi,” norāda Vecmīlgrāvja attīstības biedrības vadītāja.

Iecere atdzīvināt agrāko ūdens ceļu radās pagājušajā vasarā Rīgas pilsētas arhitekta birojā.

“Mēs skatījāmies uz pilsētu ļoti plašā spektrā.” Pilsētas arhitekts Gvido Princis norāda, ka ūdens ceļa apspriedē piedalījās plašs loks profesionāļu, Rīgas brīvostas, “Rīgas satiksmes”, uzņēmēji un iedzīvotāju pārstāvji.

Princis uzskata, ka ūdens ceļam būtu pamatojums, ja tas būtu regulārs, nevis izklaides braucieniem: “Es šeit redzētu sabiedriskā transporta misiju. Pirmkārt, tās ir divas apkaimes, ļoti tuvu relatīvi. Pietiekami lielas, ar daudz iedzīvotājiem apkārtnē.”

Pilsētas arhitektu birojā ir arī iezīmēti iespējamie maršruti un piestātņu atrašanās vietas. Bolderājā piestātnes vieta varētu būt Buļļupē, Kapteiņa ielas apkaimē, bet Vecmīlgrāvja pusē Zivju ielas galā, kas Brīvostas teritorijā. Attīstoties ūdens satiksmei, varētu būt arī maršruts, kas savieno Bolderāju un Mangaļsalu, bet šis savienojums varētu būt neregulārs.

Rīgas pilsētas arhitekts norāda, ka jūnijā visas ietaisītās puses varētu tikties vēlreiz, lai vienotos jau par reāliem darbiem. “Mēģināsim sanākt vēlreiz kopā un saprast, kur mēs esam,” saka Princis.

Piestātņu un citas nepieciešamās infrastruktūras attīstīšanu esot gatava uzņemties Rīgas brīvosta, bet kuģīšus nodrošinātu uzņēmēji, kuri jau tagad kuģo pa Daugavu. “Rīgas satiksme” tiktu piesaistīta, lai braucienu iedzīvotāji varētu apmaksāt ar e-talonu.

TOP komentāri

  • Anda Krūmiņa
  • Zane Brūvere-Kvēpa
  • Vents Vīdušs
    +1 +1 0

    Vents Vīdušs

    Diez vai daudz pasažieru būs uzreiz. Cilvēki sen izvēlējušies darbu tuvāk mājai. Bet šis pavērtu iespēju un ar gadiem pasažieri parādītos.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl