Krievu sala: joprojām risks zaudēt ES līdzfinansējumu

Komentāri

Šogad strauji sarūkošais kravu apjoms Latvijas ostās var negatīvi ietekmēt projektu Krievu salā. Izbūvējot infrastruktūru termināļiem, Rīgas Brīvosta tur galvenokārt vēlējās novirzīt akmeņogļu pārkraušanu. Taču kravu apjoms krītas, un tas apdraud Eiropas Savienības līdzfinansējuma piesaisti.

Ogļu pārkraušana Rīgā šobrīd notiek Andrejsalā. Pavisam netālu no pilsētas centra. Tādēļ pirms vairākiem gadiem tika aizsākts tā sauktais Krievu salas projekts – kravu pārkraušanu pārceļot tālāk no pilsētas un tuvāk jūras vārtiem.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Infrastruktūras izbūve Krievu salā ir pabeigta, taču uzņēmēji jeb stividorkompānijas sev nepieciešamo termināļu būvniecību plāno sākt vien nākamgad.

Valsts kontrolei šis fakts jau kārtējo reizi liek šaubīties, vai būs iespējams iekļauties termiņos, nezaudējot cerības uz Eiropas Savienības līdzfinansējumu.

Gala termiņš ir 2018. gada nogale. Ja līdz šim brīdim Krievu sala nesāk funkcionēt, pastāv risks zaudēt 77 miljonus eiro.

Video

Saeimas Publisko izdevumu komisijas vadītājs Andris Bērziņš jautājuma izskatīšanas laikā pauda viedokli, ka Eiropas Komisija varētu būt diezgan principiāla.

Ņemot vērā, ka Krievija arvien vairāk savas kravas pārorientē uz savām ostām, tas atstājis būtisku ietekmi Latvijā. Kā sēdē sacīja Brīvostas pārstāve, rezervācijas šobrīd ir vien pusei no savulaik plānotā ogļu apjoma, līdz ar to stividori, pārcelšanos neforsē.

Latvijas ostu asociācijā uzskata, ka sarežģījumi ir īslaicīgi.

Šobrīd gan situācija balansē uz robežas, kas var draudēt ar pilnīgu Eiropas Savienības finansējuma zaudēšanu. Jo nosacījumi ietvēra ne vien piesārņojuma samazināšanu, bet arī ostas konkurētspējas celšanu.

Projekta rezultātu izvērtēšanu Eiropas Komisija veiks 2019. gadā. Tas nozīmē, ka līdz šim laikam, visam jābūt pabeigtam. Uzņēmēju iepriekš solītās investīcijas sniedzas 100 miljonu eiro apmērā.

Lasi vēl