KP: CSDD šobrīd ir monopols – tehnisko apskati vajadzētu ļaut veikt arī citiem

6 komentāri
KP: CSDD šobrīd ir monopols – tehnisko apskati vajadzētu ļaut veikt arī citiem
Foto: Lauris Aizupietis, f64

Auto tehniskās apskates vajadzētu ļaut veikt ne tikai Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD), bet arī privātām kompānijām, jo ir konkurences ierobežojumi un CSDD šobrīd ir monopols šajā jautājumā, – tā intervijā “900 sekundēm” norādīja Konkurences padomes (KP) loceklis Jānis Račko.

KP ir veikusi uzraudzību attiecībā uz pakalpojumiem, ko sniedz CSDD un tās akreditētās sabiedrības. Šis pakalpojums skar ļoti lielu patērētāju daļu, jo daudziem ir automašīnas. Valsts iestādes skatījumā tas ļoti ietekmē arī konkurenci.

“Galvenie secinājumi uz pastāvošajiem mītiem par kontroles sistēmu ir, pirmkārt, – pastāv monopols. CSDD ir akreditējis atsevišķas sabiedrības, kas ir arī kapitāla daļu turētājas. Šīs sabiedrības veic tehniskā stāvokļa kontroli. Tas faktiski ir monopolstāvoklis. Reģionos šis tirgus ir sadalīts, kā mēs zinām – tur ir viena sabiedrība, kas katrā reģionā veic tehniskā stāvokļa puses,” viņš skaidro.

Ja CSDD ir monopols auto tehniskajā apskatē, tad ir ļoti zema pieejamība, īpaši Rīgā. Ja funkcija tiktu nodota arī privātajam sektoram, cenas varētu kristies. Valstij ir jāievieš konkurence tirgū, norāda KP pārstāvis.

Viņš arī vērš uzmanību uz faktu, ka citās valstīs situācija ir daudz citādāka – lielākajā daļā pastāv konkurence šajā tirgū. Turklāt auto tehniskās apkopes cenas Latvijā, ja skatās vairāku gadu griezumā, ir vienas no augstākajām Eiropas Savienībā.

Intervija ar Jāni Račko