Komentāri

Pēc Konkurences padome piemērotā 1,6 miljonu eiro rekordsoda pasaulē pazīstamajam būvmateriālu ražotājam Knauf un tā produkcijas izplatītājam eksperti turpina skaidrot, vai un cik lielā mērā Knauf negodprātīgās rīcības dēļ pārmaksājuši pircēji.

Ja atklāsies pārmaksa, cilvēkiem var pavērties iespēja vērsties tiesās pret mākslīgi sadārdzinātās preces tirgotāju.

Par to, ka būvmateriālu tirgū ir ierobežota konkurence, tiek runāts sen. Konkurences padome uzskata, ka beidzot tam savākti pierādījumi. Pazīstamais vācu būvmateriālu ražotājs Knauf, kam ir rūpnīca Stopiņos, kopā ar grupā ietilpstošo uzņēmumu Norgips, kas Knauf produkciju izplata veikalos, ilgstoši ļaunprātīgi izmantoja dominējošo stāvokli ģipškartona tirgū. Bez šā materiāla mūsdienās neiztiek teju neviens iekšdarbu remonts.

Ekrānuzņēmumi

Knauf uzspiedis lojalitātes atlaides, no kuriem tie nespēja atteikties, ja gribēja pārdot ģipškartonu. Rezultātā konkurentu produkcija ilgstoši veikalos nevarēja parādīties.

Jānis Račko,
KP padomes loceklis:
SIA Knauf un SIA Norgips uzspieda atlaides, piemērojot konkurenci ierobežojošas lojalitātes atlaides, kas faktiski nodrošināja ekskluzīvu sadarbību. Tas nozīmē, ka mazumtirgotājam kādā brīdi izvēloties citu, lētāku produktu, viņš varētu zaudēt (Knauf) atlaides. Mazumtirgotājs bija spiests realizēt (Knauf) produktu ilgāka periodā, lai saņemtu atlaidi.

Kopā ar ģipškartona plāksnēm mazumtirdzniecības tīkliem uzspiesta arī cita Knauf produkcija – sausā ģipša maisījumi, flīžu līmes. Ņemot vērā pārkāpumu ilgumu un smagumu, Konkurences padome uzņēmumiem piemērojusi nozarei rekordlielu – 1,6 miljonu eiro sodu. Knauf Latvija vadība pārkāpumu atteicās komentēt, jo neesot ar KP slēdzienu iepazinusies.

Konkurences padome pašlaik skaidro, vai un cik lielā mērā Knauf negodprātīgās rīcības dēļ pārmaksājuši pircēji.

Jūlija Linkeviča,
KP pārstāve:

Ja veikalā nav konkurences, patērētājiem nav, no kā izvēlēties. Es nedomāju, ka ir labi, ka veikalā ir tikai viena prece.

Pārbaude varētu beigties nākamgad un tad pircēji varēs domāt vai vērsties tiesā.

Jāpiebilst, ka pērn Knauf apgrozījums Latvijā pārsniedza 50 miljonus, bet peļņa bija teju 8 miljoni.

Video

Viegli pagatavojams rudenīgs saldums! Baltās šokolādes un ķirbju trifeles

Viegli pagatavojams rudenīgs saldums! Baltās šokolādes un ķirbju trifeles

Kas gan var būt vēl spilgtāks rudens vēstnesis par ķirbi? Jā, rudens tik tiešām ir klāt, un ar ķirbju piedāvājumu problēmu nav. Anna Panna no ”Gatavo 3” komandas aicina izmantot šo šobrīd tik bieži sastopamo ogu baltās šokolādes un ķirbju trifeļu pagatavošanai, kas būs gards pārsteigums gan ģimenei, gan viesiem.

Lasi vēl