Kā Latvijas ceļotāju iespējas ietekmēs tūrisma milža “Thomas Cook” bankrots?

Pievienot komentāru

Līdz ar globālā tūrisma milža “Thomas Cook” bankrotu Lielbritānijā pārējie tūroperatori sāks tirgus pārdali.

To kā iespēju iekļūt Lielbritānijā, sevišķi kontekstā vēl ar “Brexit”, gan neizmantošot tūroperators “Tez Tour”, kas pārstāvēts Latvijā. “Tez Tour” gan pieļauj, ka tūrisma galamērķos, siltajās zemēs, labumu no “Thomas Cook” pazušanas varētu izjust ceļotāji no Latvijas – piedāvājumā parādoties lielajām kūrortviesnīcām.

“Pilnīgi iespējams, ka dažas viesnīcas, kas līdz šim ekskluzīvi bija sadarbojušās ar “Thomas Cook”, piedāvās noslēgt līgumus arī citiem operatoriem,” piebilst “Tez Tour” finanšu direktors Maksims Petkevičš.

Un esot ļoti iespējams, ka uz tiem galamērķiem, kur lidoja “Thomas Cook” un lido arī “Tez Tour”, sevišķi – Turcijā un Grieķijā, varētu apstāties viesnīcu cenu kāpums. Iemesls, vairs ne tik garantēti liels skaits ceļotāju dzīsies pēc viesnīcām. Taču jāpiebilst – līdz mirklim, līdz tirgus atgūstas.

“Varbūt tad nākamgad cenas ne tik strauji paaugstināsies, jo varbūt nebūs tik daudz rezervāciju uz iepriekš pārdošanu, jo tieši tagad sākas iepriekšpārdošana uz nākamo vasaras sezonu, un “Thomas Cook” šajā iepriekšpārdošanā vairs nepiedalīsies. Līdz ar to grieķi cenas vai nu pazeminās, vai atstās iepriekšējā līmenī, lai saglabātu pārdošanas tempu,” turpina “Tez Tour” pārstāvis.

Savukārt “Latvia Tours” vadītāja saka, – tūrisma tirgus ātri var pārdalīt pozīcijas un galamērķos nekas būtiski nemainīsies. “Vispārināt un spekulēt ar kādiem pieņēmumiem ir ļoti grūti, tas atšķirsies no galamērķa. Būs gan jau ar pastiprinātāku pieprasījumu. Vispārinājumu ir pāragri spriest,” saka “Latvia Tours” direktore Ieva Keiša.

“Thomas Cook” bankrots kā mācībstunda iezīmē ceļojumu pirkšanas paradumu maiņu, kas esot jāņem vērā arī tūroperatoriem un aģentūrām Latvijā, – saka biznesa augstskolas ”Turība” tūrisma pētniecības centra direktors Ēriks Linkbērziņš. “Klients arvien vairāk mūsdienās meklē personalizētu, pielāgotu, ne masu produktu. Masu produktu laiks tūrismā, iespējams, iet uz beigām.”

Proti, jaunā ceļotāju paaudze nelabprāt dodas masveida braucienā. “Bet arī kompleksie ceļojumi var būt radoši un interesanti. Tam ir jābūt ar pievienoto vērtību. Arī Latvijā tās vairākas firmas, kas pārdod labu, interesantu produktu ar pievienoto vērtību, uzrāda labākus finanšu rādītājus,” piemetina Linkbērziņš.

Taču nevarot apgalvot, ka “Thomas Cook” bankrots iezīmē problēmu tūrisma tirgū Eiropā pēc būtības. Tā esot pašas kompānijas iekšēja problēma ar konkrētā biznesa modeļa izvēli un attiecības ar investoriem. Līdz ar globālā tūrisma milža “Thomas Cook” bankrotu, Lielbritānijā pārējie tūroperatori sāks tirgus pārdali.