Jaunais lidostas Rīga terminālis ļaus dubultot līdzšinējo jaudu

1 komentārs

Būtiski paplašināta starptautiskā lidosta Rīga. Pēc divu nedēļu darba testa režīmā atklāta jaunā Ziemeļu piestātne. Tas ļaus būtiski atslogot līdzšinējo lidostas infrastruktūru. Pasažieri un gaisa kuģi uz jauno Ziemeļu piestātni daļēji jau tika novirzīti aptuveni divas nedēļas.

Līdz šim lidosta Rīga vidēji pārvadāja ap pieciem miljoniem pasažieru gadā. Augšupejošā līkne ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ tai bija jāpaplašinās.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Šis process bija arhitekta Andra Kronberga pārziņā. Pie vairākkārtējas lidostas paplašināšanas viņš darbojies jau kopš 1999. gada. Kronbergs stāsta, lai arī ēka kļūst arvien lielāka, tai joprojām bija jāpaliek kā vienotam ansamblim.

Andris Kronbergs, arhitekts:

Es pieņemu, ka tā mainība lidostā, viņa ir neizbēgama. Vienlaikus, ārkārtīgi dabiska un saprotama. Tas ir jāpieņem, kā viens no veidiem, kā tas notiek.

Vecā lidostas termināļa kapacitāte bija plānota trijiem ar pusi miljoniem pasažieru gadā, taču reāli apkalpoja piecus. Pīķa stundās radot pamatīgu spaidīšanos. Tagad maksimālā ietilpība pieaugusi divtik. Taču šī skaitļa sasniegšanu terminālis viens pats negarantē.

Tālis Linkaits, lidostas Rīga padomes loceklis, aviācijas eksperts:

Visu nosaka aviokompānijas. Cik un kur, viņas vēlēsies pārvadāt pasažierus. Ceram ka ar jauno infrastruktūru aviokompānijas ļauj dažādot maršrutus un un pasažieru skaits pieaugs.

Armands Jurjevs, lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs:

Ja aviokompānija plāno palielināt pasažieru skaitu, tas ieiet arī mūsu plānos. Mēs jau nenodarbojamies ar aviācijas pakalpojumiem, mēs sniedzam pakalpojumus aviokompānijām.

Lielākās cerības šobrīd tiek liktas uz pašmāju airBaltic, citu kompāniju ienākšanu lidostas vadība šodien neminēja.

Martins Gauss, airBaltic izpilddirektors:

Šeit ir ļoti īsi attālumi starp termināļiem. Vieni no īsākajiem Eiropā.  Mums, kam puse no pasažieriem izmanto tranzītpakalpojumus, šī ir ideāla lidosta.

Būtisks lēciens pasažieru skaita pieaugumā prognozēts pēc Rail Baltica izbūves. Jo viena no stacijām paredzēta lidostā.

Foto

Kopējā Ziemeļu piestātnes platība ir teju 10 tūkstoši kvadrātmetru, kas kopā ar projekta pirmajā posmā izbūvētajām telpām un savienojošo galeriju pārsniedz 17 tūkstošus kvadrātmetru.

Divos stāvos pasažieriem ir pieejami 19 jauni iekāpšanas sektori, trīs gaisa kuģu tilti, divi jauni veikali un piecas kafejnīcas.

Projekta kopējās izmaksas ir vairāk nekā 26 miljoni eiro. Termināļa attīstības projektu lidosta realizē gan ar saviem līdzekļiem, gan aizņemoties.

 

 

TOP komentāri

  • Daiga
    0 0 0

    Daiga

    Jauna piestātne protams ir lieliski, bet steigšus būtu jāpaplašina reģistrācijas zāle. Tajā ir neiedomājama spaidīšanās, pasažieri ir neapmierināti, jo nevar tikt cauri cilvēku pūļiem bagāžas nodošanas rindās. Par to laikam šobrīd lidosta ir piemirsusi, bet tieši šī zāle ir lidostas seja, vizītkarte. Tai jābūt plašai, brīvai, ērtai, lai pasažieri ar koferiem viens otram netraucētu, nebūtu nekur jāspraucas. Ielidošanas zāle arīdzan ir izveidota ļoti šaura un tajā nav krēslu. Tādā ziņā Rīgas lidosta pagaidām noteikti nav starp pasažieriem draudzīgākajām.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl