Jāsamierinās – metāla konteineri Vaivaru stacijā netiks nomainīti

Komentāri
Jāsamierinās – metāla konteineri Vaivaru stacijā netiks nomainīti
FOTO: Ilze Vēbere, TV3 Ziņas

Sākta vēsturiskās Vaivaru stacijas ēkas uzstādīšana jaunajā vietā. Ziemas laikā kultūrvēsturiskais piemineklis atjaunots un tagad, gluži kā Lego namiņš, tiks salikts atpakaļ pa detaļām.

Tomēr kā stacijas nams tas vairs nekalpos, jo šo funkciju turpinās pildīt jau uzstādītie metāla konteineri. Par spīti kritikai par to dizainu, Latvijas Dzelzceļš no tiem negrasās atteikties.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Divi metāla konteineri vēsturiskās koka ēkas vietā. Šāda modernizācija raisījusi milzu sašutumu un uztraukumu, kas notiks ar nojaukto arhitektūras pieminekli. Demontētās stacijas jaunā atrašanās vieta būs pārdesmit metru attālāk no iepriekšējās.

Vēsturiskās ēkas uzstādīšana jaunajā vietā jau sākusies. 1928. gadā celtā ēka padomju gados tika pārbūvēta, un tagad pilnībā atjaunota sākotnējā izskatā. Arī jumts būšot skārda, kā to paredzējis ēkas arhitekts. Stacijas nams no savas vietas tika demontēts novembrī un ziemā strādāts pie detaļu atjaunošanas.

Līga Līce, Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeja restauratore

Ēka tika pārvietota uz darbnīcām. Tāpēc darbi notika arī ziemā, tas notika slēgtās telpās.

Restaurēta gan fasāde, gan jumts, logi un iekštelpas. Būvnieki apliecina, ka atjaunotas visas glābjamās koka detaļas, taču vairākas daļas vajadzējis aizstāt ar jaunām, jo tās bijušas izpuvušas.

Intars Maurags, ”LVS Building” būvnieks

Ēkas apakšējā daļa, apakšējais vainags ar visiem dēlīšiem bija nopuvis. Tas turējās faktiski uz krāsu. Tur krāsa bija sešas kārtās. Un kā sāka kustināt, vienkārši sabira viss.

Būvnieki apņēmušies darbus pabeigt mēneša laikā. Arhitektūras pieminekļa atjaunošana veikta par Latvijas Dzelzceļa līdzekļiem un pašlaik tiek meklēti nomnieki, kas varētu seno namiņu apdzīvot. Pagaidām gan neesot vīzijas, kā ēku iedzīvināt. Taču skaidrs, kā stacija tā nebūs. Par spīti saceltajai ažiotāžai, Latvijas Dzelzceļš negrasās mainīt konteineru būvi.

Māris Ozols, “Latvijas Dzelzceļa” preses sekretārs

Tas ir atbilstoši projektam uzbūvēts un tādam tam ir jāpaliek.

Tomēr gan Latvijas Dzelzceļš, gan jaunās būves projektētāji atzīst, ka šis nav bijis dizainiski veiksmīgākais risinājums. Taču projektu vajadzējis īstenot īsā laikā, nepārtraucot pasažieru satiksmi, citādi būtu zaudēta Eiropas Savienības fondu nauda. Projekta realizētāji arī skaidro, ka šis risinājums bija optimālākais, kas atbilda visām prasībām.

Vilnis Ustinovs, SIA ”Olimps” projektu direktors

Protams, jaunas ēkas būvniecību varēja apsvērt, bet bija noteikti termiņi. Varēja vienkārši nepagūt. Ar šo variantu visvairāk ievērotas to cilvēku intereses, kas lieto pāreju.

Nelielas izmaiņas gan konteinerus skars – kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija pamanījusi, ka apšuvuma dēlīši izvietoti vertikāli, ne horizontāli, kā tas raksturīgi Jūrmalas ēkām. Nepilnību būvnieks – pilnsabiedrība RBSSKALS – apsolījis novērst.

Latvijas Dzelzceļš norāda, ka, modernizējot peronu, seno ēku vairs neesot bijis iespējams izmantot kā stacijas punktu.

Ar riteni uz darbu. Arī ziemā!

Ar riteni uz darbu. Arī ziemā!

Vai Latvija varētu kļūt par velo zemi līdzīgi kā Nīderlande? Vai pie mums maz iespējams braukt ar riteni visu gadu? Un kā komfortabli ierasties savā birojā, ja esi minies uz darbu ar riteni ziemā?

Interesantākās 2018. gada grima tendences, ko Tu vari izmēģināt jau šodien!

Interesantākās 2018. gada grima tendences, ko Tu vari izmēģināt jau šodien!

2018. gads make-up pasaulē mirdz vēl spožāk nekā iepriekšējais. Tendenču virsotnēs gozējas metālisks spīdums, gliteri un pat uz ādas uzlīmējami akmentiņi, ļaujot mums uzmirdzēt kā dārgakmeņiem. Ja ar mirdzumu un spīdumu jau esam pazīstamas kopš pagājušā gada, tad viena toņa acu ēnas, izteikti kuplas skropstas un citas aktuālākās tendences vēl jāiepazīst. Esi gatava jauniem skaistuma piedzīvojumiem? Iepazīsties ar 10 interesantākajām grima tendencēm šajā gadā!

Lasi vēl