Ja lidojums atcelts vai kavējas, aviokompānijas noteikušas principus, kā to kompensēt

Pievienot komentāru
Ja lidojums atcelts vai kavējas, aviokompānijas noteikušas principus, kā to kompensēt
Hernán Piñera / Flickr

Lidojums atcelts vai kavējas – ne tikai nervi, bet arī iztērētā nauda. Pasaules mēroga aviolīnijas ir vienojušās par galvenajiem principiem, saskaņā ar kuriem tiek kompensēti lidojumi, kas netiek veikti vai tiek uz ilgu laiku atcelti.

Aviopasažieriem ir noteiktas tiesības attiecībā uz reisa ilgstošu kavēšanos un atcelšanu. Šīs tiesības attiecas uz regulārajiem reisiem, čārterreisiem (gan vietējiem, gan starptautiskajiem) un arī uz zemo cenu aviokompānijām.

Aviopasažieri, kuri pārvietojas Eiropas ekonomiskajā zonā un no trešajām valstīm uz kādu no šīs zonas valstīm, tiesības aizsargā Regula Nr. 261/2004. Tā paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem sakarā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgu kavēšanos.

Ja reiss atcelts

Ja jums liedz iekāpšanu, jūsu reisu atceļ vai biļetē norādītais galapunkts tiek sasniegts ar vairāk nekā 3 stundu novēlošanos, jums var būt tiesības uz eiro kompensāciju atkarībā no lidojuma attāluma.

  • 250 eiro, ja lidojuma attālums ir 1500 km vai mazāks;
  • 400 eiro, ja lidojuma attālums ES robežās ir lielāks par iepriekš minēto, kā arī citu reisu gadījumā, ja lidojuma attālums ir 1500 km līdz 3500 km;
  • 600 eiro attiecībā uz reisiem, ja lidojuma attālums pārsniedz 3500 km ārpus ES.

Ja pasažieriem tiek piedāvāts mainīt maršrutu līdz tā galamērķim, izmantojot citu lidojumu, kura ielidošanas laiks nepārsniedz sākotnēji rezervētā lidojuma paredzēto ielidošanas laiku par 2,3 vai 4 stundām, tad apkalpojošais gaisa pārvadātājs var paredzēto kompensāciju samazināt par 50%.

Ja reiss kavējas

Ja gaisa pārvadātājs, kas nodrošina konkrēto reisu, paredz aizkavēšanos

  • uz 2 stundām un ilgāk reisam, ja lidojuma attālums ir 1500 km vai mazāks;
  • uz 3 stundām vai ilgāk, ja lidojuma attālums ES robežās ir lielāks par iepriekšminēto, kā arī citu reisu gadījumā, ja lidojuma attālums ir 1500 līdz 3500 km;
  • uz 4 stundām vai ilgāk reisam, kura lidojuma attālums pārsniedz 3500 km ārpus ES robežām.

gaisa pārvadātājam ir pienākums Jums nodrošināt ēdināšanu un atspirdzinājuma dzērienu samērīgā attiecībā pret gaidīšanas laiku, nepieciešamības gadījumā izmitināšanu viesnīcā (arī transportu līdz viesnīcai), sakaru līdzekļu bezmaksas pieejamību – divi telefona zvani, faksa ziņu vai arī divu elektronisko vēstuļu nosūtīšanu.

Ja reisa kavēšanās ir 5 stundas un ilgāk, gaisa pārvadātāja pienākums ir Jums piedāvāt atmaksāt biļetes vērtību (vajadzības gadījumā kopā ar bezmaksas reisu atpakaļ uz sākotnējo izlidošanas vietu).

Sīkāku informāciju par Jūsu tiesībām variet uzzināt šeit!

Savukārt par lētiem lidojumiem uzzini te!

Foto