“Ja cilvēkam biļetes nav, viņš arī statistikā neuzrādās.” Latvijā uzsākta sociālā kampaņa “Paņem biļeti!”

4 komentāri
“Ja cilvēkam biļetes nav, viņš arī statistikā neuzrādās.” Latvijā uzsākta sociālā kampaņa “Paņem biļeti!”
Foto: f64

Rūkot Latvijas iedzīvotāju skaitam, tiek pārskatīts reģionālo autobusu maršrutu tīkls. Un gadījumos, kad autobusu vairs izmanto vien pāris cilvēki, maršruts var tikt likvidēts, par to brīdina Autotransporta direkcija, kas sākusi jaunu sociālo kampaņu.

“Uz šo brīdi ir samazinājums par 850 000, procentu izteiksmē tas ir aptuveni 1% kopējā maršrutu tīkla. Ir svarīgi, lai tajā brīdī, kad mēs veicam izmaiņas maršrutu tīklā, mēs balstītos uz to reālo statistiku, kāda ir,” uzsver Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Galvenais kritērijs, lemjot maršrutu likvidēt, reisu skaitu samazināt vai norīkot tajā mazāku autobusu, ir tieši pasažieru skaita statistika. Un, ja cilvēkam biļete nav, viņš arī statistikā neuzrādās.

“Mums parādās reisi, kuros ir braucis 1-2 pasažieri, bet īstenībā varbūt ir braukuši 15. Līdz ar to, nu, tas ir risks, kad šādu reisu, kas ir pilnīgi neizdevīgs, būs nākotnē sarežģīti nodrošināt,” situāciju izklāsta satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Pēc jauna pārvadājumu iepirkuma 2021. gadā visos reģionālajos autobusos būs jābūt videonovērošanai un iespējai norēķināties ar bankas karti. Bet līdz tam uzraugošie dienesti ir atkarīgi arī no pasažieru godaprāta. Tādēļ kampaņas laikā, kas norisināsies mēnesi, visi pasažieri tiek īpaši aicināti ziņot par negodprātīgiem šoferiem.

Autotransporta direkcija izstrādājusi karti ar autobusu maršrutiem Pierīgā, kurus biļešu krāpšanas dēļ varētu skart reisu samazināšana. Un nākamnedēļ tāda pati karte tiks publiskota par visu Latviju.

Kristiāns Godiņš
Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs

Mēs aicinātu pašiem cilvēkiem paskatīties uz to karti, vai tikai nav tajā posmā mans ikdienas maršruts, un tiešām rūpīgi prasīt biļetes. Un, ja gadījumā šoferis nav gatavs dot, tad sazināties ar mums un informēt par to.

Viņš arī uzsver, ka vidējā pasažieru autobusa šofera alga ir 812 eiro pirms nodokļiem, kamēr transporta nozarē kopumā tā ir zemāka – 742 eiro. Tādēļ ar zemu atalgojumu biļešu krāpniecību attaisnot nevarot.