IUB atkal skata sūdzību par jauno vilcienu iepirkumu

2 komentāri

Kārtējo un, iespējams, pēdējo reizi Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) skata jauno elektrovilcienu iepirkumu. Sūdzību, šogad jau otro, iesniedzis viens no pretendentiem – spāņu uzņēmums ”Talgo”, apstrīdot konkursa rezultātu, kur par uzvarētāju tika atzīta čehu ”Škoda Vagonka”.

Pēdējā gada laikā uzņēmums ”Pasažieru vilciens” iepirkuma uzvarētāju, par 32 jaunu elektrovilcienu piegādātāju ir nosaucis trīs reizes. Taču kurš tiešām ir uzvarējis un vai būs uzvarējis nav joprojām nav zināms.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) līdz šim bijis atturīgi cerīgs, sakot, ka process nevar būt bezgalīgs: “Protams, paredzēt neko nevar, bet nu, tā loģiski domājot, šim riņķim tiešām vajadzētu būt pēdējam.”

Atgādinām, ka sākotnēji par uzvarētāju tika atzīts spāņu ”Talgo”, taču pēc ”Škoda Vagonka” iebildēm rezultāti tika pārskatīti. Un ”Pasažieru vilciens” lēmumu mainīja, sakot, ka tagad uzvarētājs ir čehu ”Škoda Vagonka”. Iepirkumu uzraudzības biroja tagad vērsās ”Talgo” un panāca savu. Trešajā reizē ”Pasažieru vilciens” lēmumu vairs nemainīja un palika pie ”Škoda Vagonka”. “Talgo” atkal protestē.

“Ne vienmēr tas, kurš sākotnēji šķiet lētākais, beigās tāds arī izrādīsies,” norāda “BDO Law” vecākais jurists, “Talgo” pārstāvis Artūrs Surmovičs.

“Talgo” prasība tika skatīta slēgtā sēdē, taču, kā LNT sacīja uzņēmuma pārstāvis, sūdzības pamatbūtība faktiski ir turpinājums iepriekšējai, kurā tiek apšaubīti ”Škoda Vagonka” uzrādītie elektroenerģijas rādītāji, kā arī uzturēšanas izmaksas. Tās esot pārāk optimistiskas un dzīvē nepastāv.

“Pārmaksās Latvijas iedzīvotāji par vilcieniem. Tāpēc lūdzām izskatīt vēlreiz, un tagad gaidām lēmumu. (LNT: Pārmaksās par vilcieniem vai uzturēšanu?) Par vilcieniem un ekspluatāciju kopā, to nevar tā īsti nodalīt,” skaidroja “Talgo” pārstāvis.

”Škoda Vagonka” no komentāriem atteicās. Pēdējo reizi uzņēmums paziņojumu medijiem izsūtīja pirms mēneša, kurā noraidīja bažas, kas saistītas ar cita ”Škodas” uzņēmuma grupas pārstāvja iespējamu iesaisti ”Rīgas satiksmes” korupcijas skandālā. Tiesa, abiem ir viens juridiskais pārstāvis. Advokāts Jānis Dzanuškāns.

Iepirkumu uzraudzības birojs savu lēmumu varētu paziņot divu nedēļu laikā. Ja tas būs pozitīvs, 240 miljonu vērtajam darījumam tiks dota zaļā gaisma.

“Es ceru, ka abas puses izstrīdēsies un pieņems galalēmumu, tas būs pozitīvs, un “Pasažieru vilciens” līdz gada beigām varēs uzrādīt parakstītu līgumu par vilcienu piegādi,” teic satiksmes ministrs.

Ja ne, arī trešais piegājiens būs izgāzies un Latvijai būs jāmeklē līdzekļi veco, padomju laika vilcienu uzturēšanai.