IUB dod “Pasažieru vilcienam” termiņu “Škoda Vagonka” piedāvājuma izvērtēšanai

1 komentārs
IUB dod “Pasažieru vilcienam” termiņu “Škoda Vagonka” piedāvājuma izvērtēšanai
PUBLICITĀTES

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) devis AS ”Pasažieru vilciens” (PV) 20 dienu termiņu, kura laikā uzņēmumam jāizvērtē, vai “Škoda Vagonka” piedāvājums pēc veiktajiem labojumiem ir izdevīgāks.

Uzņēmumam ir aizliegts slēgt līgumu, un tādējādi atceļams ir arī iepirkuma komisijas 2018. gada 15. novembra lēmums par rezultātiem.

IUB par elektrovilcienu iepirkuma konkursā uzvarējušo Spānijas uzņēmumu ”Talgo” saņemtajām kopumā deviņām sūdzībām no konkurentiem – “Škoda Vagonka A.S.” un “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A.” – par pamatotu atzinis tikai vienu.

Akceptēta ir “Škoda Vagonka” prasība par elektroenerģijas patēriņu.

IUB secina, ka PV iepirkumu konkursa komisija nav ņēmusi vērā sniegtos “Škoda Vagonka” elektroenerģijas patēriņa labojumus, kas, IUB ieskatā, var padarīt “Škoda Vagonka” piedāvājumu izdevīgāku.

Līdz ar to IUB dod 20 dienas laika PV izvērtēt “Škoda Vagonka” iesniegtos labojumus par patēriņu. PV ir jāizvērtē, vai gadījumā “Škoda Vagonka” piedāvājums pēc tā nekļūs izdevīgāks.

Iepirkumu uzraudzības birojam neesot skaidrs, kāpēc PV ir ņēmis vērā pārējo iepirkuma dalībnieku iepriekš veiktās izmaiņas, bet “Škoda Vagonka” atstājis bez ievērības.

Pēc noteiktā termiņa PV varēs atkārtoti izvēlēties iepirkuma uzvarētāju, pamatojoties uz jaunajiem datiem.

Konkursa rezultātu apsūdzētājs uzskata, ka par uzvarētāju atzītais pretendents “Patentes Talgo S.L.” ir sniedzis nepatiesu informāciju savas kvalifikācijas apliecināšanai un ir izslēdzams no dalības piedāvājumu vērtēšanā.

Saskaņā ar iesniedzēja rīcībā esošo informāciju “Talgo” kvalifikācija neatbilstot kandidātu atlases nolikumam. Proti, “Talgo” pēdējo piecu gadu laikā līdz pieteikuma iesniegšanas brīdim neesot izgatavojis, sertificējis, piegādājis un nodevis ekspluatācijā (pastāvīgā ekspluatācijā, kas nav pagaidu, eksperimentālā vai tamlīdzīga ekspluatācija) vismaz desmit piepilsētas pasažieru elektrovilcienus, kas tiek izmantoti pasažieru pārvadāšanai Eiropas Savienības vai Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas dalībvalsts dzelzceļa tīklā, vai 1520 mm sliežu ceļa platuma dzelzceļa tīklā, kā arī “Talgo” ražoto vilcienu virsbūves korpuss nav pilnībā izgatavots no alumīnija.

Tomēr IUB ir secinājis, ka “Talgo” ir derīgs pretendents.

1 komentārs