Iecerēts ieviest iebraukšanas maksu Jūrmalā visu gadu

52 komentāri

No nākamā gada 1. aprīļa Jūrmalā iecerēts ieviest iebraukšanas maksu divu eiro apmērā visu gadu.

Par caurlaižu režīma pagarināšanu 14.septembrī lemts Transporta un mājokļu jautājumu komitejas sēdē, pēc tam to plānots virzīt lemšanai deputātiem domes sēdē 30. septembrī. Noteikumus iecerēts mainīt, lai mazinātu tranzīta plūsmu cauri pilsētai un veicinātu apvedceļa – Ventspils šosejas – izmantošanu.

Ideja par atgriešanos pie naudas iekasēšanu visa gada garumā Jūrmalā nav nekas jauns. Lēmumprojekts jau pavīdēja pirms gada, tomēr vēlēšanu gaidās tā arī palika vien kuluāru līmenī.

Šoreiz “atpakaļgaitas ieslēgšana” vairs maz ticama. Atbildīgā Transporta komiteja savu atbalstu šodien jau devusi, atliek vien gala balsojums domes sēdē pēc divām nedēļām.

Paredzēts, ka izmaiņas stāsies spēkā jau no aprīļa, kas nozīmē, ka ikvienam pilsētas viesim vai pat caurbraucējam jāškiras no diviem eiro, lai drīkstētu iebraukt pilsētā. Bet, ja gadījumā aizmirsies – domē sola, ka īsziņu drīkstēs nosūtīt arī nākamajā dienā.

Taujāts par lēmuma pamatotību, atbildīgās komitejas vadītājs min rūpes par klimatu un tranzīta plūsmu, kas deldē ceļus un traucē iedzīvotājiem.

Jānis Lediņš (ZZS), Jūrmalas domes Transporta komitejas priekšsēdētājs

“Jūrmala ir specifika pilsēta, ko iekļauj divi ūdeņi un viena iela ved cauri.”

Domē stāsta, ka ziemas mēnešos tranzīts caur pilsētu pieaugot pat par ceturtdaļu. To, ka iebraukšanas maksa varētu būt vilinoša tās ienesīguma dēļ, domē noliedz.

“No budžeta, kas pāri par 90 miljoniem eiro, tas nav naudas jautājums. Ja mēs ieviestu maksas stāvvietas kā Rīga, visi maksātu par piecu stundu sauļošanos 10 eiro, nevis divi,” skaidroja Jūrmalas domes Transporta komitejas priekšsēdētājs.

Šim apgalvojumam gan nepiekrīt opozīcija, kas uzskata – manipulācija ar skaitļiem esot vienkāršs triks, lai novērstu uzmanību.

“Jāsaprot, ka liela daļa ir saistības, ko nevar kontrolēt. Pāri paliek 2-3-4 miljoni [eiro]. Šī ir koalīcijas kabatas nauda. Koalīcija grib palielināt sev kabatas naudu,” pauda Jūrmalas domes deputāts Rolands Parasigs Parasiņš (“VL-TB/LNNK”).

Deputāts arī pārsteigts, ka lēmumprojektam nav pievienotas ne iedzīvotāju, ne uzņēmēju aptaujas. Jo tieši viņus caurbraucēju samazināšanās ietekmēs visvairāk – īpaši ziemas mēnešos, kad kūrortpilsētā valda klusums.

“Šie ziemas mēneši ir grūti uzņēmējiem. Vēl viens apgrūtinājums – iebraukšanas maksa – ir risks, ka cilvēki dosies citur,” viņš sacīja.

Patlaban no caurlaidēm Jūrmala pelna nepilnus trīs miljonus sezonā. Papildu ieņēmumus ienes soda naudas no aizmāršīgajiem. Pieliekot klāt ziemas mēnešus, ienākums būšot vēl vismaz 700 000 eiro, lēš pilsētas vadība.

Opozīcija gribētu šo summu redzēt atgriežamies piesauktā vides aizsardzības mērķa veicināšanai – velo joslām – vai kaut vai bezmaksas kafijai, ko apmaiņā pret caurlaidi tūrists varētu saņemt vietējā kafejnīcā. Tas palīdzētu uzņēmējiem.

Pagaidām nekas tāds gan netiek solīts.

Nogaidoša ir arī atbildīgā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija – tā esot vien pilsētas kompetence, skaidri neatbildot, vai Jūrmalas piemēram drīkst sekot arī citas pašvaldības.

52 komentāri