3 komentāri

Ogres novada dome sākusi apspriest ideju, ka par iebraukšanu pilsētā citu pašvaldību iedzīvotāji varētu maksāt nodevu – līdzīgi, kā tas ir Jūrmalā. Patlaban gan trūkst skaidrības, kā šo ieceri praktiski varētu īstenot. Visai iespējams, ka ogrēnieši nemaz nopietni par to nedomā, vien “kacina” valsti, lai tā pārņem savā apsaimniekošanā Daugavpils šosejas posmu.

Ideju par iebraukšanas maksu pašvaldības deputāti dokumentos pamato ar vēlmi mazināt tranzīta plūsmu pilsētā. Tas uzlabotu vides tīrību un satiksmes drošību. Ideju varētu īstenot, ieviešot ogrēnieša karti pašvaldībā deklarētajiem iedzīvotājiem.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Sarunā ar pašvaldības vadītāju gan atklājas cita aina – vietvara nav mierā ar pārāk dārgo Daugavpils šosejas posma uzturēšanu.

“Pašvaldībai tas ir jāuztur, bet tas ir valsts nozīmes ceļš. Kaut vai identiskā situācijā Salaspils, Ikšķile, Ķegums, Lielvārde neuztur šādus ceļu posmus. Mēs labprāt šo ceļa posmu nodotu atpakaļ valstij,” saka Ogres novada domes priekšsēdētājs Egils Helmanis

Šī ceļa uzturēšana ik gadu pašvaldībai izmaksājot aptuveni 140 000 eiro, un valsts līdzfinansējums neesot pietiekams. Kad un vai tiešām Ogrē plānots uzstādīt barjeru un iekasēt maksu par iebraukšanu – atbildes ir skopas. Šādu ieceri plānots vērtēt, bet svarīgākais patlaban esot Daugavpils šosejas jautājums.

Ja pašvaldība tiešām lemtu par satiksmes ierobežojumiem, to ieviešanai vajadzīgs arī valsts autoceļu pārvaldītāja saskaņojums.

“Šobrīd vairākās vietās, ne tikai Ogrē ir, tāds statuss ceļiem tajos posmos, kur viņi šķērso pilsētu, apdzīvoto vietu, un valsts piedalās šo posmu uzturēšanā un finansēšanā. Pagaidām Ogre nav vērsusies ar lūgumu pārņemt ceļu vai ar šo publiski izteikto ideju par maksas ceļu. Līdz ar to tas viss ir juridiski, pirmkārt, vērtējams,” norāda “Latvijas valsts ceļu” pārstāve Anna Kononova.

Par iespējamo iebraukšanas maksu Ogrē nobažījušies autopārvadātāji. Lai arī pilsētas apbraukšanai var izmantot Tīnūžu-Kokneses šoseju, Ogres piemēram varētu sekot citas pašvaldības. Vienlaikus, Ogre varot pati sev iešaut kājā un pazaudēt klientus.

“Šoferi tāpat apstājas, tāpat paēd, tāpat guļ, tāpat kādā veikalā iebrauc vai degvielu iepilda. Tas noteikti jārēķina pašvaldībai. Galu galā, lai no efekta neiznāk defekts,” norāda asociācijas “Latvijas Auto” vadītājs Valdis Trēziņš.

Arī Ogres uzņēmēji ir skeptiski, vai mērķis attaisnos līdzekļus. “Tā kā es esmu pārsteigts, droši vien daudzi ir pārsteigti par šo paziņojumu. Nezinu, vai ir bijušas runāšanas, diskusijas ar visiem iesaistītajiem, uz kuriem tas varētu attiekties. Pirmkārt, domājot par Ogres iedzīvotājiem un uzņēmējiem, vai tagad tranzīts netiks novirzīts un kādam tas varbūt ir svarīgi,” saka Ogres novada uzņēmēju biedrības pārstāvis Eriks Eisaks

Savukārt vietējie iedzīvotāji izteikumos ir skarbāki. “Tīrais murgs, es jums pateikšu. Nu tad sāksim, visiem – Lielvārde, Skrīveri, Aizkraukle, Koknese. Visiem prasīsim,” teic Irēna, kura ir bieža viešņa Ogrē. “Protams, ka nevajadzētu. Labāk būtu sakārtojuši tās zīmes, lai nav 50-70, 50-70 un netērējuši naudu tur, kur nevajag,” piebilst pilsētas iedzīvotāja Inese.

Iebraukšanas maksu pilsētā plānots iekļaut Ogres novada teritorijas plānojuma grozījumus, kuru izstāde varētu prasīt sešus mēnešus.

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl