Komentāri

”Kas sāp Latvijas sabiedrībai?” – to var noskaidrot ne vien socioloģiskajās aptaujās, bet arī iniciatīvu portālā “Manabalss”. Tā mērķis ir ļaut idejām no tautas nokļūt līdz lēmumu pieņēmējiem Saeimā, tomēr portālu savās kampaņās mēdz izmantot arī politiskās partijas. 

Humānāki suņu turēšanas noteikumi, būtiska deputātu skaita samazināšana un juridiskā aizsardzība nereģistrētās attiecībās, – tik dažādām idejām cilvēki mēģina atrast domubiedrus portālā ”Manabalss”. Ja izdodas savākt 10 000 parakstus, ideja nokļūst Saeimā un var pārtapt likumā. Veiksmes pamatā – cik daudziem cilvēkiem ir aktuāls sasāpējušais jautājums.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Portāla trīs gadu darbības laikā zem dažādām iniciatīvām teju 100 000 cilvēku likuši gandrīz 300 000 parakstus. Kāds aktīvists pamanījies atbalstīt pat 172 iniciatīvas. Domubiedrus bieži vien daudz vieglāk ir atrast internetā. Šī iemesla dēļ Manubalsi izvēlējusies arī Hepatīta biedrība.

Iebildumus deputāti un nozares pārstāvji pauduši arī par interneta vēlēšanu iniciatīvu, kas šonedēļ sasniedza Saeimu. Par to iniciatīvas pārstāvis neskumst, jo labākie risinājumi esot rodami diskusijās.

Šāda veida portāls citviet Eiropā reti sastopams un Latvijas mērogā ir vērtējams kā veiksmes stāsts, spriež eksperti.

Manubalsi savās kampaņās mēdz izmantot arī politiskie spēki. Portāla pārstāvji par to nav sajūsmā, bet eksperti mierina, ka tajā nav nekā nosodāma. Šāda komunikācija esot daudz labāka par politiskajām reklāmām.

Eksperti Manā balsī saskata labu alternatīvu anonīmajiem interneta komentāriem. Iniciatīvu portāls esot daudz produktīvāka izvēle.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl