Eksperts: Slēdzot Deglava tiltu, vispirms jāsāk ar sabiedriskā transporta organizēšanu

Pievienot komentāru
Eksperts: Slēdzot Deglava tiltu, vispirms jāsāk ar sabiedriskā transporta organizēšanu
OKSANA DŽADANA, F64

Satiksmei slēdzot Augusta Deglava ielas pārvadu, vispirms ir jāsāk ar sabiedriskā transporta organizēšanu, lai saprastu, kur to var pārvirzīt, jo tas ir nozīmīgs pārvietošanās līdzeklis Dārzciema, Purvciema un Pļavnieku iedzīvotājiem, aģentūrai LETA sacīja Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Būvniecības un inženierzinātņu fakultātes Ceļu un tiltu katedras docents Jānis Bidzāns.

Viņš norādīja, ka sabiedriskā transporta organizāciju sarežģī tas, ka nav īpaši daudz alternatīvu. “Atliek Čaka un Ieriķu iela vai Dienvidu tilts. Augusta Deglava tilta slēgšana satiksmei vēl vairāk parādīs Rīgas satiksmes organizācijas problēmas, proti, to, ka trūkst pārvadu pāri dzelzceļam, jo alternatīvu jau nav,” teica Bidzāns.

Viņš norādīja, ka dzelzceļa pārbrauktuve, kas atrodas pie Matīsa kapiem, nav ar lielu caurlaides spēju, turklāt Matīsa ielai ir daudz mazu krustojumu, tādēļ satiksmes organizētājiem būs diezgan grūti rast labāko risinājumu.

Bidzāns ir pārliecināts, ja speciālisti pēc rūpīgas tilta apsekošanas atzīs, ka tiltam nav pietiekamas nestspējas, tad nav šaubu, ka tas ir jāslēdz. “Vienīgais jāsaprot, vai tā situācija, ko redz no ārpuses, apstiprinās arī pēc padziļinātas izpētes,” piebilda eksperts.

Viņš uzskata, ka satiksmes organizētājiem ir jāpadomā par manevru ierobežošanu uz ielām, kur novirzīs satiksmi. “Iespējams, ka ir jādomā par kravas transportlīdzekļu ierobežošanu. Piemēram, Pērnavas un Deglava iela bija paredzēta kravas transportam. Tagad jau pirms iebraukšanas Rīgā kravas transportlīdzekļi būtu jānovirza pa citiem ceļiem,” uzskata Bidzāns.

Pirms izmaiņu plānošanas viņš iesaka izvērtēt un saprast, cik ilgu laiku šāda situācija Augusta Deglava ielas pārvadā būs, un atbilstoši tam arī rīkoties. “Paziņojums par Augusta Deglava ielas pārvada slēgšanu satiksmei ir negaidīts, tādēļ Rīgas domes Satiksmes departaments tam, visticamāk, nav sagatavojies, tādēļ būs, ko darīt,” norādīja Bidzāns.

Viņš uzskata, ka pēdējo gadu laikā ir pietiekami daudz remontētas un būvētas ielas un iegūta pietiekama pieredze, tādēļ satiksmes organizācijas uzņēmumi spēj rīkoties pietiekami operatīvi.

Kā ziņots, iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) izdevis rīkojumu par visu formalitāšu kārtošanu, lai Deglava tilts ceturtdien, 25. aprīlī, tiktu slēgts satiksmei.

Ģirģens sagaida, ka Rīgas domes atbildīgās amatpersonas līdz ceturtdienai izstrādās plānu satiksmes novirzīšanai prom no Augusta Deglava ielas pārvada.

Ministrs otrdien žurnālistiem norādīja, ka gadījumā, ja Rīgas domes atbildīgais departaments neslēgs tiltu pats, tad ceturtdienas rītā to izdarīs Valsts policija.

Viņš skaidroja, ka, Valsts policijai slēdzot satiksmi, transporta plūsma tiks novirzīta, mēģinot novērst haosu. Tomēr satiksmes regulēšana ir Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāja Emīla Jakrina un viņa padoto atbildība, pauda ministrs.

Viņš sagaida, ka tiks izplānota tāda satiksmes plūsma, kas nodrošinās maksimāli ērtu pārvietošanos.

Lasi vēl