Eksperti kritizē Vējoņu pāra pozēšanu itāliešu modes žurnālam

14 komentāri
Eksperti kritizē Vējoņu pāra pozēšanu itāliešu modes žurnālam

Par vienu no sociālo tīklu apspriestākajām tēmām šonedēļ kļuvusi Valsts prezidenta Raimonda Vējoņa un viņa sievas pozēšana itāliešu modes žurnālam Collezioni Haute Couture. Eksperti uz šādu valsts pirmā pāra soli raugās skeptiski. Lai gan protokols nav pārkāpts, konkrētas modes dizaineres tērpu reklamēšana nav labais stils. Kā modeļi viņi reklamē tērpu autori, ne prezentē Latviju.

Itāļu Modes žurnāla lapās Raimonds Vējonis ar kundzi nonācis sadarbībā ar slaveno latviešu dizaineri Annu Osmuškinu. Valsts pirmais pāris jau vairākus mēnešus izmanto viņas pakalpojumus un nu iejuties modeļu lomā, prezentējot mākslinieces radītos apģērbus. Ziņa par pozēšanu itāļu žurnālam drīz vien sasniegušas Latviju un kļuvusi par visnotaļ apspriestu tematu sociālajos tīklos. Sajūsmu par šādu valsts pirmā pāra “zīmēšanos” gan pauž retais. Pārsvarā globālajā tīmeklī lasāmi nosodoši komentāri. Skeptiski ir arī eksperti. Politologs Māris Zanders uzskata, ka atļauties pozēt modes žurnālam viņš varētu vien tad, ja būtu sevi pierādījis kā politiķis.

Māris Zanders, publicists:

Ja prezidentam būtu liels saraksts ar labiem darbiem, ko viņš būtu izdarījis un ar ko varētu lepoties, tad manis pēc viņš auto modelīšus var kolekcionēt un izrādīties ar tiem. Piemēram, nelaiķim Čehijas prezidentam Havelam bija savi trūkumi – viņš alu dzēra un pīpēja kā sātans, bet tas viss neizskatījās tik briesmīgi uz tā fona, ka viņam bija lieli nopelni. Vējonim tādu nav, un tāpēc šādi izgājieni kaitē.

Savukārt etiķetes eksperte Aija Strautmane faktā, ka valsts pirmais pāris gozējas modes žurnālā neko nosodāmu nesaskata, tomēr nav pieņemams, ka valsts pirmais pāris tur gozējas kā modeļi. Pasaulē gan karaļi, gan princeses un prinči, kuru tērpi tiek apspriesti. Bet viņi nav modeļi, viņi vienkārši ir pasākumā.

Prezidents ar savu sievu varētu būt šajā žurnālā, ja tā būtu dabiska bilde un ja tas nebūtu mākslīgi veidots kā fotosesija. Šajā gadījumā prezidents nevis reklamē savu valsti, bet reklamē pats savu dizaineri, un šeit ir laikam tā kā mazliet sajucis.

Foto

Aija Strautmane ir pārliecināta, ka Vējonim kā Eiropas valsts prezidentam ir iespēja izvēlēties ietekmīgākas vietas, kur sevi popularizēt. Protokola pārkāpums gan tas nav.

Šis tāds diezgan samākslots pasākums ir izveidojies, kas, neapšaubāmi, rada ne pārāk lielu un patīkamu situāciju cilvēkiem, tautai un augstāk stāvošām personām.

Savukārt Māris Zanders pauž pārliecību, ka pie radušās situācijas lielā mērā vainojams pats Vējonis. Viņa komandai, visticamāk, šāda gozēšanās modes žurnālā nav pa prātam, bet tai nekas cits neatliek, kā šādu Vējoņa soli pieņemt.

Es baidos, ka Vējoņa kunga aprindu un galma problēma ir nevis tā, ka ir nolasījušies cilvēki, kas kaut ko nesaprastu, bet ka prezidents viņos neklausās.

Jāpiebilst, ka itāļu modes žurnāls nav vienīgā vieta, kur redzama Vējoņa reklāma. Pirms dažām dienām viņš kļuvis par recepšu portāla Bon Apettit konkursa seju. Pats Vējonis šobrīd atrodas darba vizītē ASV.

Video

Save

14 komentāri