Eksperti ceļu atjaunošanā rekomendē atkārtoti izmantot veco asfaltu

0 Komentāru

Latvijas Valsts ceļi (LVC) sadarbībā ar zinātniekiem meklē veidus, kā nepietiekama finansējuma apstākļos panākt kvalitatīvu ceļu remontu. Tostarp, lai mazinātu resursu izšķērdēšanu, no ārzemēm pamazām tiek pārņemta tehnoloģija asfaltam piejaukt nofrēzēto veco ceļa segumu.

Latvijā jau tapušas vairākas šādas rūpnīcas. Dažādi risinājumi tiek meklēti arī zemes ceļu remontu pilnveidošanai, lai tie kalpotu ilgāk.

Par Latvijas ceļu stāvokli sabiedrībā jau gadiem ilgi valda sašutums, tikmēr atbildīgie vien noplāta rokas – naudas atliek vien kritiskāko posmu sakārtošanai.

Turklāt nereti arī problēma ir paveikto remontu kvalitāte. Ceļu nozares speciālisti šodien dalījās iespaidos par aktualitātēm un jaunumiem transportbūvju nozarē, tostarp sprieda par inovācijām, lai saremontētie ceļi kalpotu ilgāk.

Inženieri laboratorijās veic virkni pētījumu, lai saprastu, kādas tehnoloģijas ieviešamas arī ceļu remontēšanā Latvijā. Viena no tādām ir vecā nofrēzētā asfalta pārstrāde un izmantošana jaunā seguma izgatavošanā.

Latvija frēzētā asfalta izmantošanas ziņā ir krietni iepalikusi no Rietumeiropas un Amerikas. Pagaidām pie mums tapušas vien dažas rūpnīcas, kur uzņēmēji pamazām apgūst tehnoloģiju, lai reciklētais asfalts kvalitātes ziņā neatpaliktu no parastā.

Vienlaikus zinātnieki meklē iespējas, kā risināt grants ceļu problēmas.

Tikmēr LVC akcentē, ka kvalitāte šobrīd izvirzījusies par prioritāti ceļu būvniecībā un remontā. Tāpēc nemitīgi tiek pārskatītas prasības ceļu būvniekiem un meklēti risinājumi ārvalstu prakses pārņemšanai.

Plānots, ka masveida bedrīšu remonts sāksies aprīlī.
0 Komentāru