Dzērājšoferus sodi nebaida: trešdaļa aizturēto pie stūres sēžas arī pēc vadītāja apliecības atņemšanas

10 komentāri
Dzērājšoferus sodi nebaida: trešdaļa aizturēto pie stūres sēžas arī pēc vadītāja apliecības atņemšanas
EMīLS DESJATŅIKOVS / F64

Trešdaļa aizturēto dzērājšoferu pie stūres sēdušies bez vadītāja apliecības, jo tā jau iepriekš atņemta. Turklāt pēdējos gados kopumā nav mazinājies šoferu skaits, kuri ar savu spēkratu atļaujas braukt alkohola reibumā.

3500 autovadītāju pērn sēdušies pie stūres alkohola reibumā. Līdzīgi bijis arī 2018. gadā. Turklāt trešdaļai aizturēto dzērājšoferu, izrādās, brauc bez tiesībām, jo tās jau par šo pašu pārkāpumu ir atņemtas.

“Tie, kam tiesības atņemtas, viņi turpina braukt, kamēr netiek policijas nagos. Ja brauc bez tiesībām reibumā, tā jau ir kriminālatbildība. Tur ir tiesas kompetence, nav policijas jautājums, bet slikti, ka brauc arī lielajos reibumos. Absolūtais vairākums brauc virs 1,5 promiles. Tie ir potenciālie bīstami vadītāji,” saka VP Satiksmes uzraudzības biroja priekšnieka vietnieks Andris Locs.

Ja negadījums ir izraisīts alkohola reibumā, visbiežāk tiek izraisīta smaga avārija, stāsta Valsts tiesu ekspertīžu biroja vecākais tiesu eksperts Oskars Irbītis. Parasti tas ir saistīts ar iebraukšanu pretējā joslā, mēdz būt arī nobraukšana no ceļa lielā ātrumā. Tāpēc, pēc viņa domām, biežāk būtu jārīko policijas reidi, kuri pēdējā laikā resursu trūkuma dēļ notiek retāk.

“Jāatgriež ceļu policija atpakaļ uz ceļa. Tātad jābūt dzīviem policistiem, kas dzērumā braucējus var noķert. Tas attiecas arī uz citiem pārkāpumiem, kurus nevar fiksēt ar robotizētajiem līdzekļiem. Ne par velti ir absolūtā taisnība – nekas nedisciplinē autovadītāju, ka aiz muguras braucoša policijas mašīna,” uzskata Valsts tiesu ekspertīžu biroja vecākais tiesu eksperts Oskars Irbītis.

Šim viedoklim piekrīt arī TV3 aptaujātie autovadītāji: viņi ir ar mieru, lai viņus apstādina un tādā veidā izķer dzērājšoferus.

“Noteikti, tas ir tikai tā pārbaudāms, nav citu variantu! Jo vairāk, jo labāk. Es uzskatu, ka tas ir pareizi, jo kaut kā ir jākontrolē. Jo dzērājšoferi apdraud arī pārējos, mani arī,” norāda Armands.

“Koronavīruss mazāk cilvēku Latvijā paņēmis nekā autoavārijas. Braukšana pie stūres alkohola reibumā ir nosodāma, tāpēc sodus vajag lielākus, lielākus un vēl lielākus,” uzskata Arvīds.

Par braukšanu dzērumā, ja personai ir vadīšanas tiesības, sods var būt līdz 1400 eiro un četri gadi bez vadīšanas tiesībām.