Dizaina kods, iekšpagalmu renesanse – rīdziniekiem ir vairāki priekšlikumi, kā padarīt galvaspilsētu cilvēkiem draudzīgāku

1 komentārs

Rīgā sasāpējušu problēmu netrūkst – sākot no korupcijas skandāliem un beidzot ar piesārņoto gaisu. Rosīgākie rīdzinieki izlēmuši nākt talkā pilsētai un sarīkojuši forumu, kurā apkopoti priekšlikumi, kā pilsētu labāk pārvaldīt un kā to padarīt cilvēkiem draudzīgāku.

Domnieku vietā pirmdien Rīgas rātsnama zāles bija nodotas aktīvāko rīdzinieku rīcībā – forumā sprieda, kā pilsētu padarīt dzīvošanai patīkamāku. Strādāja četras darba grupas: labi pārvaldīta, ērta un satiksmei droša, zaļā un vēsturiskā mantojuma Rīga.

Spriežot par labu pārvaldību, daudzkārt izskanēja korupcija kā problēmu cēlonis. Apspriesta arī decentralizācija.

“Viss ir koncentrēts domes 2. stāvā. Tur pieņem gandrīz visus lēmumus. Savukārt apkaimēs pat izpilddirekcijām ir ļoti maz lemšanas tiesību. Mēs redzam, ka Rīga būtu cilvēkiem tuvāka, ja lēmumi tiktu pieņemti uz vietas,” norāda Rīgas apkaimju alianses pārstāvis Māris Jansons.

Sarunās par zaļu Rīgu izskanēja satraukums par zemo gaisa kvalitāti, putekļiem, un, protams, masveidīgo koku iznīcināšanu pilsētas centrā.

“Pilsēta ir tā, kas saplāno, un, ja pilsētai nepietiek naudas apstādījumu atjaunošanai, ir ļoti daudz aktīvu cilvēku, kas grib ap savām mājām redzēt gan apstādījumus, gan kokus. Ja pilsēta piedāvā savu plānu, tad cilvēki paši varētu stādīt,” saka Vides aizsardzības kluba viceprezidente Elita Kalniņa.

Visvairāk ieteikumu bija satiksmes un pilsētvides uzlabošanai. Aktīvisti aicina pašvaldībai ļaut iedzīvotājiem savās apkaimēs izmēģināt dažādas satiksmes organizācijas versijas, lai novērtētu, kā uzlabot transporta kustību. Tāpat ierosināts ieviest dizaina kodu, kā tas ir citās Eiropas pilsētās un nupat arī Maskavā. Spilgtās un ņirbošās izkārtnes nomainītas pret vienkrāsainām, izceļot namu arhitektūru.

“TOP 3, kas maksā neko un ieguvums ir uzreiz, ir ātruma samazināšana pilsētā. Pilsēta kļūst drošāka, mazāki ātrumi ir mazāka iespējamība negadījumiem. Atbrīvot telpu gājējiem, sašaurināt telpu automašīnām, lai brauktu uzmanīgāk, tas būtu ieguvums drošībai. Un trešais, beidzot sākt kaut ko darīt, lai sabiedriskais transports būtu pievilcīgāks. Tas sākas ar pieturu, kurai ir jumts, kurai ir normāla miskaste, kas vējā nelido pa visu kvartālu,” teic apvienības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis Māris Jonovs.

Mēneša laikā priekšlikumus noslīpēs un iesniegs rātskungiem. Turpmākais rādīs, vai tos ņems vērā. Jāsaka gan, ka forumā nebija klāt neviena “Saskaņas” un “Gods kalpot Rīgai” deputāta.

TOP komentāri

  • Ivars
    0 0 0

    Ivars

    Latviešu valodā ir tikai pagalms. Ja ir iekšpagalms, tad jau jābūt arī ārpagalmam!

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl