Darbiniekiem turpmāk būs jāpiedomā par privātu ziņojumu sūtīšanu darba laikā

Komentāri

Eiropas Cilvēktiesību tiesa nolēmusi, ka kompānijas drīkst novērot savu darbinieku saziņu internetā.

Šāds spriedums pieņemts kāda Rumānijas inženiera lietā, kurš savulaik tika atbrīvots no darba par Yahoo! Messenger izmantošanu ne tikai darba kontaktiem, bet arī saziņai ar savu līgavu un brāli.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Sabiedrības viedoklis par privātu jautājumu kārtošanu darba laikā kopumā ir pozitīvs – kāpēc ne, ja to var paspēt izdarīt.

Uzņēmumi savu darbinieku produktivitāti var mērīt dažādi, piemēram, pēc kases ieņēmumiem vai no jauna noslēgto līgumu skaita, vai iesniegto atskaišu daudzuma.

Tomēr pret privātu jautājumu risināšanu darba laikā vairumam darba devēju ir noraidoša attieksme. To atzīst arī personāla atlases uzņēmuma WorkingDay speciālists, jo nereti jaunus darbiniekus uzņēmumiem nācies meklēt tieši tādēļ, ka iepriekšējie pārāk maz strādājuši.

Tomēr sociālo tīklu, dažādu saziņas aplikāciju un citu interneta rīku lietošanu privātām vajadzībām neatbalsta arī citu iemeslu dēļ.

Latvijas sociālā tīkla Draugiem.lv pieredze liecina, ka cilvēki šajā tīklā pavada vidēji vienu stundu dienā. Tomēr jāņem vērā, ka vēl ir arī tādas vietnes kā Facebook, Twitter, Gmail un to piedāvātās aplikācijas, kas arī tiek apskatītas neskaitāmas reizes dienā. Tāpēc vairāki uzņēmumi Latvijā izmanto novērošanas programmas, kas fiksē, ko darbinieks datorā dara.

Novērojumi liecinot, ka darbinieku produktivitāte, pēc šādu programmu uzstādīšanas darbiniekiem zinot, palielinoties no 17 līdz pat 30%.

Tomēr to, vai, piemēram, programma Yahoo Messenger tiek izmantota tikai darbam vai arī privātai saziņai pilnībā izslēgt nebūs iespējams, jo mūsdienu tehnoloģijas apsteidz iespējas tās ierobežot. Galu galā – gandrīz viss ir pieejams arī viedtālruņos un planšetēs.

Visi uzrunātie eksperti arī atzīst, ka mūsdienās atrašanās darba vietā vairs nav padarīta darba garantija. Daudz efektīvāk esot formulēt termiņus, kādos darbi jāpaveic, un dot cilvēkam lielāku brīvību plānot savu laiku.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl