Cilvēki steidz aplūkot uz Rīgu pārcelto Oļega Auzera “Dzīvā sudraba” muzeju

8 komentāri
Cilvēki steidz aplūkot uz Rīgu pārcelto Oļega Auzera “Dzīvā sudraba” muzeju
DĀVIS ŪLANDS, F64

Sestdien apmeklētājiem atvērtas “Dzīvā sudraba” muzeja durvis Vecrīgā. Tur apskatāmi par sudraba burvi dēvētā mākslinieka Oļega Auzera darbi, un muzejā var iepazīt ne tikai dārgmetāla šedevrus, bet arī redzēt- kā šādas rotas top.

Oļegs Auzers juveliermākslu sāka apgūt no 20 gadu vecuma un jau pašā sākumā par savu metālu izvēlējās sudrabu. Viņš radījis simtiem darbu, no kuriem daudzi atpazīstamību iemantojuši visā pasaulē. Auzers dzimis Rīgā, bet viņa dzimta cēlusies no Limbažiem, kur pirms sešiem gadiem tika izveidots ”Dzīvā sudraba” muzejs. Nu tas pārcēlies uz Vecrīgu un iekārtots telpās pāris soļu attālumā no Doma laukuma.

“Šeit ir konceptuāli jauna pieeja vispār izstāžu produktam kā tādam, jo šeit nav tikai estētiskie salikumi, bet arī katram darbam ir savs vēstījums, sava dzīvība, savs gars, kas stāsta par mūsu vājībām, par mūsu aizraušanām, pārdzīvojumiem, un viņš veidots tieši tā, lai varētu katrs cilvēks atrast sevī tās lietas, ar kurām viņš ne vienmēr tiek galā,” stāsta Auzers.

Muzejā apskatāmi darbi, kas tapuši pēdējo 20 gadu laikā, nākotnē ekspozīciju plānots papildināt.

Viens no iespaidīgākajiem muzeja eksponātiem ir Auzera lielformāta darbs ar nosaukumu “Nākotnes pils”, kurā atainota dzīve uz zemes 3001. gadā, kas ir vīzija par to, ka saticībā var dzīvot visas reliģiskās konfesijas.

Savukārt, darbā ar nosaukumu “Eiropas bojāeja” viņš vēl 2005. gadā prognozējis pēdējos gados notiekošo bēgļu krīzi. “Vilnis ar cilvēkiem, kuri slīkst, kuri peld, kur vilnis izmet tos cilvēkus ārā, būtībā tā ideja radās tieši pēc tam, kad sākās karš Irākā, un tad jau bija paredzami notikumi, kad vilnis ar migrāciju nonāks arī Eiropā. Būtībā, tas ir sods mums par mūsu neiejūtību, ka mēs domājam tikai par sevi, par savu komfortu un nedomājam par pārējiem cilvēkiem.”

Auzers savulaik sadarbojās ar eksprezidentes Vairas Vīķes-Freibergas kanceleju un no sudraba gatavoja dāvanas augstām ārvalstu amatpersonām. Sudraba burinieks, kas apskatāms muzejā, Spānijas karalim Huanam Karlosam galu galā netika uzdāvināts.

Bez radošajām aktivitātēm Auzers apmāca arī jaunos juvelierus. Muzeja pirmajā stāvā izveidota darbnīcā, kurā interesentiem būs iespēja redzēt rotu tapšanas procesu.

8 komentāri