Komentāri

Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas projekta “Rail Baltica” izmaksas varētu būt 5,78 miljardi eiro, taču veiksmīgi projektu īstenojot, Baltijas valstis varētu iegūt teju trīs reizes vairāk. Tādi ir starptautiskās auditorkompānijas “Ernst&Young” veiktie aprēķini, un tos šodien atklāja vērienīgajam projektam veltītajā konferencē.

“Rail Baltica” līnija Latviju, Lietuvu un Igauniju šķērsos vienlaidus un bez pārtraukumiem, taču projekta attīstība katrā no valstīm gan ir atšķirīga. Par laimi, ne tik ļoti, lai kavētu projektu kopumā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Līdz šim par “Rail Baltica” ieguvumiem un izmaksām runāts visai aptuveni. Šodien tika prezentēti pētījuma skaitļi, kurus jau var uzskatīt par pietuvinātiem.

Ņemot par pamatu šā brīža degvielas cenas un amortizācijas izdevumus, salīdzinātas dažādu transporta veidu izmaksas, ceļojot starp Baltijas valstīm.

Piemēram, maršrutā Tallina-Rīga, vienam cilvēkam braucot ar auto, ceļā jāpavada ap 4 stundām, iztērējot 47 eiro. Ar satiksmes autobusu teju četrarpus stundas un 17 eiro. Lidmašīna nepilnas divas stundas un 125 eiro. Savukārt, ar “Rail Baltica” ceļā pavadot tikpat, izmaksas būtu ap 38 eiro.

Aprēķinu autors Nauris Kļava, pieļauj, ka piecus līdz septiņus gadus līniju nāktos subsidēt, kamēr tā sāktu sevi atpelnīt.

Veiksmīgi īstenojot dzelzceļa līnijas projektu, Baltijas valstu ekonomikas varētu iegūt ap 16 miljardiem eiro. Taču ir arī riski. Piemēram, vai valstu valdības ir gatavas palielināt savu iemaksu daļu, ja Eiropas Savienība samazinās līdzfinansējumu, kurš šobrīd ir 85%.

Iepriekš Baiba Rubesa minējusi, ka šis gads būs izšķirīgs, lai pierādītu, ka Latvija, Lietuva, un Igaunija ir apņēmības pilnas šo projektu sākt un pabeigt.

Viena no uzskatāmākajām vietām, kur “Rail Baltica” darbus varēs vērot dzīvē, ir Rīga. Jaunā līnija ies paralēli esošajai. Tas nozīmē, ka nāksies nojaukt autoostas un daudzstāvu autostāvvietu aiz tās. Plānots, ka pavisam trijās Baltijas valstīs būs nepieciešams piesaistīt ap 17 tūkstošiem strādnieku. Par iepirkumiem un citām ar būvniecību saistītām lietām dalībnieki turpinās diskutēt rīt.

Tests - ko tu zini par alus vēsturi?

Tests - ko tu zini par alus vēsturi? 8

Alus plūdi Londonā – vai tas maz ir iespējams? Izpildi testu par alus vēsturi, uzzini pārsteidzošus faktus un tiec pie sertifikāta! Neizpaliks arī balva.

Lasi vēl