Četri globālie mediji no Latvijas patērētājiem pērn desmit mēnešos piesaistīja 104,4 miljonus eiro

Pievienot komentāru
Četri globālie mediji no Latvijas patērētājiem pērn desmit mēnešos piesaistīja 104,4 miljonus eiro
REUTERS / SCANPIX

Četri globālie mediji – “Google”, “Facebook”, “Spotify” un “Netflix” – no Latvijas patērētājiem pērn desmit mēnešos piesaistīja 104,4 miljonus eiro, trešdien diskusijā par iespējām Latvijā ieviest digitālo nodokli informēja Latvijas Reklāmas asociācijas pārstāve Baiba Liepiņa.

Viņa stāstīja par to, kā pēdējos gados mainījies reklāmas tirgus Latvijā un kāda bijusi šo izmaiņu ietekme uz mediju finansiālo situāciju.

Pēc Liepiņas teiktā, patērētāji aizvien vairāk lieto mobilos telefonus, attiecīgi pieaug arī viedierīcēs patērētā satura apjoms. Savukārt šie patērētāju paradumi ietekmē reklāmas tirgu, jo darbojas process “reklāma seko patērētāja aktivitātēm”.

Reklāmas asociācijas pārstāve arī informēja par izmaiņām mediju dalībā Latvijas reklāmas tirgū. Ja 1999.gadā reklāmas tirgū piedalījās seši televīzijas kanāli, tad 2019.gada beigās reklāmas tirgū piedalījās 30 kanāli, no kuriem 11 bija Latvijas jurisdikcijas kanāli.

“Kopš 2010.gada reklāmas līdzekļi aizplūst pie četriem globāliem medijiem. Pēc Valsts ieņēmumu dienesta datiem, “Google”, “Faceboo”, “Spotify” un “Netflix” no Latvijas patērētājiem 2018.gadā piesaistīja 82 miljonus eiro, bet 2019.gada desmit mēnešos – 104,4 miljonus eiro. Šāds naudas apjoms nekad nav bijis Latvijas reklāmas tirgū,” sacīja Liepiņa.