Biedrības joprojām noskaņotas pret Skanstes tramvaju projektu

0 Komentāru

“Rīgas satiksmes” korupcijas skandāli metuši šaubu ēnu arī pār daudz kritizēto ieceri būvēt jaunu tramvaja līniju uz Skansti. Tomēr pašvaldības uzņēmuma jaunā vadība uzskata, ka iecere var ripot uz priekšu pilnā gaitā, un otrdien izsludināta arī projekta publiskā apspriešana.

Tā sauktā “kapu tramvaja” kritiķi gan domas nav mainījuši un sola savus argumentus iesniegt domei.

Otrdien plakāti, kas aicina rīdziniekus uz tā dēvētā Skanstes tramvaja publisko apspriešanu, parādījās vairākās vietās Rīgā. Tiesa gan Rīgas dome sākotnēji nemaz nebija plānojusi apspriešanu rīkot. Situācija izmainījās tikai pēc pilsētvides aktīvistu protestiem un, iespējams, arī pēc nemitīgajiem skandāliem, kas pēdējos mēnešos vajājuši “Rīgas satiksmi”.

“No šodienas – 12. marta – līdz 9. aprīlim plānota publiskā apspriešana. Te jāņem vērā viens datums – 26. marts, kad plānots publiskās prezentācijas pasākums, kas norisināsies Rīgas domes sēžu zālē, un visi laipni aicināti ierasties no plkst. 17.00,” tā Rīgas pilsētvides būvvaldes pārstāvis Edgars Butāns.

Dažos mēnešos “Rīgas satiksmes” vadībā Anrijs Matīss paspēja nākt klajā ar tik daudziem skaļiem paziņojumiem, ka viņa īsi pirms Ziemassvētkiem izskanējušais solījums apturēt arī Skanstes tramvaja līnijas projektu daudziem varētu būt piemirsies. Uzņēmuma jaunā vadība to darīt negrasās.

“Projekts ir izskatīts, tas tika šobrīd uz brīdi apstādināts, ņemot vērā iespējamos riskus, kuri tika izteikti no sabiedrības puses. Mēs šos riskus esam likvidējuši, un projekts sekmīgi turpina savu gaitu,” atzina SIA “Rīgas satiksme” valdes loceklis Armands Krūze.

Lai pārliecinātu sabiedrību, ka projekts tik tiešām nav apdraudēts un nav saistīts ar korupciju, tā izvērtēšanai tagad pieaicināts arī kāds eksperts, kas līdzīgu vērtējumu esot sniedzis jau par “Rail Baltica” projektu.

Ceturtdien “Rīgas satiksmes” jaunā vadība par to spriedīs arī ar satiksmes ministru Tāli Linkaitu.

Jāpiebilst, ka pirms došanās politikā Linkaits bija starp projekta aktīvākajiem kritiķiem. Sabiedrību savukārt “Rīgas satiksme” grasās pārliecināt publiskās apspriešanas ietvaros.

“Mēs sniegsim pilnīgi visu informāciju gan par projekta termiņiem, gan risinājumiem. Nav jau noslēpums, ka ir izmaiņas arī pilsētas nostājā pret projektu, jo tika pieņemts lēmums nepaplašināt braucamo daļu caur kapiem Senču ielā,” piebilda Krūze.

“Rīgas satiksme” arī sola pēc Skanstes tramvaja līnijas uzcelšanas ar laiku atgriezties pie jau senāk pieņemtajiem plāniem izbūvēt tramvaja sliedes pa Avotu ielu, lai ar šo transportlīdzekli centram piesaistītu arī Purvciemu un Pļavniekus. Tomēr projekta kritiķus visi šie argumenti nepārliecina.

“Mēs ejam pēc vecā modeļa, ka kaut kur tiek izlemts, pieņemts lēmums par celtniecību un pēc tam viņu mēģina aizstāvēt sabiedrības priekšā. Tas ir aplams veids, kā pārliecināt par projekta lietderību. Vispirms būtu jāizdiskutē ar sabiedrību un tikai tad jānāk klajā ar risinājumu,” uzskata Rīgas apkaimju alianses valdes loceklis Kaspars Spunde.

Jāatgādina, ka Skanstes tramvaja līnijas izbūves kopējās izmaksas tiek lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā. Divas trešdaļas no summas apmaksā Eiropas Savienība.

0 Komentāru