Bēdīgi slavenā Deglava tilta margu stiprinājuma vietās drūp betona apmale un krīt ārā skrūves

4 komentāri

Augusta Deglava tilts Rīgā turpina pārsteigt ar nekvalitatīviem būvdarbiem. Jaunuzbūvētās tilta margas to stiprinājuma vietās lūst ārā no betona, vairākās vietās margu stiprinājuma balstos vairs nav arī skrūvju. Būvniecības valsts kontroles dienestā akcentē, – tilts ar šādām margām netiks pieņemts ekspluatācijā un būvniekiem defekti būs jānovērš.

Izņemot sabiedrisko transportu, Deglava tilts nu jau vairāk nekā nedēļu satiksmei ir slēgts. Taču joprojām pa to drīkst pārvietoties un tiltu šķērsot gājēji. Tieši viņu skatam arī paveras acīmredzamās kļūdas, kas radušās būvdarbu laikā, proti, margas, to stiprinājuma vietās, daudzviet knapi turas.

Deglava pārvada rekonstrukcijā bija paredzēts izbūvēt ne vien jaunas ietves – paredzot gājēju un velosipēdistu ceļu vienā brauktuves malā un atjaunot ceļa segumu, bet arī pārbūvēt un uzlikt jaunas ietvju margas. Lai arī būvdarbi uz tilta palikuši pusratā, gar vienu malu margas būvnieki jau paguvuši uzstādīt.

Pat ar neapbruņotu aci redzams, ka darbs ar kvalitāti nevar lepoties. Daudzviet betona apmalēs, kas margas tur, radušās plaisas. Citviet betona gabali no apmales jau izlūzuši un atsedz skatam skrūves. Atsevišķiem margu balstiem izdevies ne vien salauzt betona apmales, bet arī nolauzt skrūves. Kādā no stiprinājuma vietām redzams, ka skrūve arī saliekusies. Būvniecības Valsts kontroles birojā (BVKB), pēc kura paustajām bažām tiltu iepriekš slēdza, norāda, ka šādas margu konstrukcijas nav pieļaujamas.

“No mūsu puses varu teikt, ka objekts šādā stāvoklī ekspluatācijā netiks pieņemts. Attiecīgi šie defekti ir jānovērš. Neesam vēl saņēmuši skaidrojumus no būvnieka, kāpēc tā situācija tāda ir radusies. Bet es domāju, ka arī būvniekam nebūs cits viedoklis, ka šie defekti ir jānovērš,” norāda BVKB kontroles departamenta direktors Māris Demme.

Deglava tilta remonta pasūtītājs ir Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD). Tajā uzsver, ka būvniekam šo defektu nāksies novērst, taču šobrīd vēl nav zināms, tieši kādā veidā.

“Patlaban ir apturēti darbi, līdz ar to nav bijušas darba tikšanās, lai varētu lemt par apmēriem, kā jānovērš – vai tur ir jādemontē visas šīs margas un jābūvē par jaunu, vai platāki šie margu stiprinājumi ir vajadzīgi vai kā citādi. Šie defekti tiek novērsti,” saka RDSD pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Nekvalitatīvo margu stiprinājumu dēļ šobrīd gan nav paredzēts Deglava tiktu slēgt arī gājējiem, tā vietā iedzīvotājus aicina margām netuvoties.

“Tas ir būvlaukums un būvlaukumā darbi ir apturēti, līdz ar to arī būvnieks tur nedrīkst atrasties, nedrīkst veikt nekādas darbības. Aicinām arī gājējus atcerēties, ka tas ir būvlaukums, kurā darbi nav ne tuvu pabeigti, līdz ar to neatbalstīties uz šīm margām,” pauž RDSD pārstāve.

Deglava tilta pārbūvi par teju četriem ar pus miljoniem eiro veic lietuviešu uzņēmums “Kauno tiltai” pēc SIA “Inženierbūve” izstrādātā būvprojekta. Būvniekiem līdz šodienai bija uzdots sagatavot četru Deglava tilta kolonnu stiprināšanas projektu – divas no tām, pēc BVKB, ir sliktākā stāvoklī, un tas bija iemesls tilta slēgšanai.

Vairāk par tematu – TV3 Ziņu sižetā